• قالب سبز
  • قالب سبز
  • قالب سبز

  جاي تبليغات شما در اين مكان


درباره وبلاگ

**به وبلاگ من خوش آمدید** امید وارم لحظه خوشی را در این وبلاگ سپری کنید ""علی اکبر ****""

موضوعات

آرشيو مطالب

نويسنده محترم

تبليغات لوكس بلاگ
راه‌کارهایی جالب برای نگهداری از لپ‌تاپ

 

 

لپ تاپ که در فارسی به آن رایانه همراه می گوییم، برای بسیاری از ما مثل تلفن همراه یک همراه دوست داشتنی است که با وجود ویژگی قابل حمل بودن، به یکی از ضروریات زندگی بسیاری ما تبدیل شده است.

در صورتی که به عنوان یک صاحب لپ تاپ خواهان شادابی و سلامتی این همراه دوست داشتنی هستید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

در این گزارش راه‌کارهایی را برای شما می گوییم که با به کار بستن آنها می توانید لپ تاپی سالم و سرزنده داشته باشید:
۱٫ به اطلاعات سر و سامان دهید

تلاش کنید اطلاعاتی که دانلود می کنید یا از دیگران می گیرید را به صورت دسته بندی شده و کاملا مرتب در جای خود قرار دهید و هر درایو را مخصوص یک سری اطلاعات تعیین کنید و اطلاعاتی که به آنها نیاز ندارید را هم پاک کنید. به این ترتیب هم لپ تاپتان ظاهر مرتبی دارد و هم سرعت و کارایی خود شما برای یافتن اطلاعات مورد نظر افزایش می یابد.
۲٫ لپ‌تاپ خود را خاموش کنید

وقتی کارتان تمام شد، تمام برنامه های باز را ببندید و به جای اینکه لپ تاپ را ببندید، آن را خاموش کنید، به این ترتیب به دستگاه فرصت می دهید تا کمی استراحت کند و خنک شود. این کار به ویژه زمانی توصیه می شود که شما بخواهید یا مجبور باشید چند ساعتی از لپ تاپتان دل بکنید.
۳٫ به لپ‌تاپ خود به عنوان یک سرمایه نگاه کنید

اگر در جریان قیمت این روزهای لپ تاپ باشید، هیچگاه اجازه نمی دهید که این سرمایه ارزشمندتان آسیبی ببیند، چون در صورت وقوع چنین اتفاقی شما بخشی از سرمایه خود را از دست داده اید.

یکی از بهترین راه های حفاظت از لپ تاپ، نگهداری و حمل و نقل آن در کیف مخصوص لپ تاپ است.
۴٫آب، مانع حیات لپ‌تاپ است

در صورتی که به هر دلیلی آب یا مایع دیگری روی لپ تاپ شما ریخت، بلافاصله باتری آن را درآورید، آن را تا آنجا که ممکن است، خشک کنید و در کیف یا جای امنی بگذارید. آب دوست خوبی برای لپ تاپ شما نیست و بهترین راه این است که اصلا اجازه ندهید لپ تاپ شما خیس شود.
۵٫ لپ‌تاپ شما آب‌و‌هوای مطلوب را می‌پسندد

لپ تاپ شما نه سرمایی است و نه گرمایی. این وسیله الکترونیکی هوای مطلوب و مطبوع بهاری را می پسندد و از گرما یا سرمای بیش از حد آسیب می بیند. هوای بیش از حد گرم یا خیلی سرد، عمر باتری لپ تاپ را کاهش می دهد.
۶٫ لپ‌تاپ خود را تمیز نگه دارید

همیشه وسایل تمیز کننده لپ تاپ را همراه داشته باشید و اجازه ندهید تا کثیفی و به ویژه گرد و خاک برای مدت طولانی روی صفحه نمایش یا دیگر قسمت های لپ تاپ شما باقی بماند.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        18:48 - پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:,        بازديد :              
چیزهایی که از ویندوز ۸ نمی‌دانیم

 

 

 

 

 


 
 

 
 
 
 
 


می‌دانیم که قرار است به ویندوز ۸، امکانات متفاوت و خوبی اضافه شود اما چیزی را که هنوز نمی‌دانیم مشکلات و معضلات ویندوز جدید با امکانات قبلی است.

 

 

 

 

شفاف:اگر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، احتمالا هیچ مشکل خاصی با سیستم عامل آینده مایکروسافت نخواهید داشت چرا که ویندوز ۸ برای تبلت‌ها با توانایی‌ و قدرت محدود طراحی شده است. پس نباید زیان نگران سخت‌افزار و ارتقای آن باشید.

اما تغییرات ویندوز، نگرانی‌هایی درباره کار با نرم‌افزارها بوجود می‌آورد:

تغییر در نرم‌افزارها

مثلا کار با ماشین حساب و یا Notepad با وجود رابط گرافیکی مترو متفاوت خواهد شد اما چگونه؟ معلوم نیست! تکلیف Office چه می‌شود؟ قرار است از این به بعد Word چگونه متنی را ایجاد یا ویرایش کند؟ آیا قرار است برنامه‌های ویندوز روی کامپیوترهای رومیزی و تبلت‌ها متفاوت باشد؟ به نظر می‌رسد مایکروسافت با تغییراتی اساسی برنامه‌هایی با برای هماهنگی با نسخه‌های تبلت و دسکتاپ ویندوز ارائه دهد و احتمالا بیشتر این هماهنگ‌سازی‌ها بر دوش روش ابری باشد.

آینده برنامه‌های قبلی

آیا شرکت‌های برنامه‌نویسی خود را با این تغییرات منطبق می‌کنند؟ آیا همچنان تسلط مایکروسافت بر روی بازار باقی می‌ماند و با هر تغییری که در ویندوز داد، سایر شرکت‌ها را به تکاپو وا می‌دارد؟ مثلا قرار است فتوشاپی برای ویندوز ۸ داشته باشیم یا فتوشاپ‌های قبلی با ویندوز ۸ کار می‌کنند


     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        18:42 - پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:,        بازديد :              
» دردسر گم شدن لپ‌تاپ‌های ناسا

 گم شدن یک لپ‌تاپ ارزشمند ناسا، نگرانی مقامات این سازمان را به دنبال داشته است.


دردسر گم شدن لپ‌تاپ‌های ناسا
این لپ‌تاپ حاوی کدهایی بوده که برای کنترل ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار می‌رفته است.

این حادثه در ماه مارس سال گذشته رخ داده و طی آن، با گم شدن یک لپ‌تاپ رمزنگاری نشده ناسا، الگوریتم مورد استفاده در کنترل و فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی از دسترس دانشمندان این سازمان خارج شد.

پاول مارتین، بازرس کل ناسا در گزارشی که به کنگره آمریکا ارائه کرده است علاوه بر اشاره به این موضوع، گفته در جریان برخی رویدادهای مشابه، اطلاعات مهم و کلیدی دیگری نیز از سازمان در معرض خطر قرار گرفته است.

پیشتر لپ‌تاپ‌های دیگری نیز گم یا ربوده شده که حاوی اطلاعات شخصی برخی کارکنان ناسا و نیز داده‌های مهم مربوط به فضاپیمای اوریون (Orion) و پروژه کانستلیشن (Constellation) بوده است.

در کانستلیشن یا طرح بازگشت به ماه، قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی انسان یک بار دیگر به کره ماه فرستاده شود.

بر پایه این گزارش، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، ناسا شاهد بیش از ۵۴۰۰ حمله بدافزاری یا دسترسی غیرمجاز افراد بیگانه به سیستم‌های خود بوده است.

این حملات توسط گروه‌های بزهکاری سازمان‌یافته یا سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی صورت می‌گیرد.

با وجودی که در سال گذشته ۴۸ لپ‌تاپ ناسا مفقود شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد در اول فوریه سال جاری (۱۲ بهمن ۱۳۹۰) فقط یک درصد لپ‌تاپ‌های مورد استفاده در این سازمان، از فناوری رمزنگاری اطلاعات استفاده کرده است.

ناسا همچنین در سال ۲۰۱۰ اعتراف کرد که بدون حذف اطلاعات حساس رایانه‌های خود، به فروش آنها مبادرت ورزیده است.

بیش از ۵۵۰ سیستم فناوری اطلاعات در ناسا به کار می‌رود که وظیفه کنترل سفینه‌های فضایی، جمع‌آوری و پردازش داده‌ها و کمک به برقراری ارتباط کارکنان سازمان با یکدیگر را بر عهده دارند.
 
جمع اوری شده :وبلاک برتر(20وبلاگ)

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        13:0 - جمعه 19 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
» گلکسی جیبی سامسونگ در راه است

 شرکت سامسونگ اعلام کرده است قصد دارد یک گوشی هوشمند ارزان قیمت را وارد بازار کند.

گلکسی جیبی سامسونگ در راه است

این گوشی ارزان قیمت که گلکسی جیبی (Galaxy Pocket) نام دارد قرار است با سیستم‌عامل اندروید کار کند.

به گزارش وب‌سایت eweek سامسونگ می‌کوشد با عرضه این گوشی با موج جدید گوشی‌های ارزان قیمت ویندوز فونی رقابت کند.

این گوشی با نسخه ۲.۳ سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و دارای یک صفحه نمایش ۲.۸ اینچی با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل است. پردازنده آن ۸۳۲ مگاهرتز، دوربین آن ۲ مگاپیکسل و حافظه داخلی آن ۳ گیگابایت است.

این گوشی همچنین دارای ویژگی‌هایی از قبیل Wi-Fi، شبکه 3G، قابلیت ارتقاي حافظه تا ۳۲ گیگابایت از طریق حافظه‌های میکرو اس‌دی، رادیوی اف‌ام و غیره نیز هست. ضخامت آن ۱۲میلی‌متر و وزن آن ۹۷ گرم است. شرکت سامسونگ درباره قیمت این گوشی جزئیاتی منتشر نکرده است.

بنابراین گزارش، سامسونگ که نگران موج جدید گوشی‌های ارزان قیمت تحت ویندوز فون است، تصمیم به عرضه یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت گرفته است.
نوکیا در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا اعلام کرده بود قصد دارد دو گوشی لومیا ۷۱۰ و لومیا ۶۱۰ را که هر دو تحت ویندوز فون است، روانه بازار کند.

شرکت ZTE نیز در این نمایشگاه از عرضه یک گوشی ارزان قیمت ویندوز فونی با عنوان ZTEOrbit خبر داده بود. نسخه به روز شده سیستم‌عامل ویندوز فون که تانگو نام دارد، نیازی به سخت‌افزارهای چندان پیشرفته ندارد و به همین خاطر قیمت گوشی‌هایی که با این نسخه از ویندوز فون کار می‌کنند، به شدت ارزان است.

نوکیا اعلام کرده است گوشی لومیا ۶۱۰ خود را به قیمت ۲۵۰ دلار خواهد فروخت. این گوشی در مقایسه با گلکسی جیبی سامسونگ هم صفحه نمایش بزرگتری دارد و هم دوربین آن بهتر است.

 

جمع اوری شده :وبلاک برتر(20وبلاگ)

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        12:54 - جمعه 19 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
» کدام نوت‌بوک برای کار شما مناسب‌تر است؟

 با تنوع زیاد در دنیای IT و نیاز روزمره هر فرد به نوت‌بوک، اولین موردی که در هنگام انتخاب نوت‌بوک به ذهنتان خطور می‌کند این است که چه نوت‌بوکی از همه بهتر است، آیا واقعاً نوت‌بوکی که از همه بهتر است، برای شما بهترین است؟


کدام نوت‌بوک برای کار شما مناسب‌تر است؟

» کدام نوت‌بوک برای کار شما مناسب‌تر است؟

 ا کمی فکر در مورد این موضوع و بررسی نیاز فردی خود، به راحتی به این مهم واقف می‌شوید که همیشه بهترین نوت‌بوک، برای شما بهترین گزینه نخواهد بود. پس بهترین روش برای انتخاب نوت‌بوک اطلاع کسب کردن در مورد سری‌هایی که خود کمپانی تولید نوت‌بوک بر طبق آنها نوت‌بوک‌ها را دسته بندی کرده است می‌باشد.
ایسر نوت‌بوک‌های خود را به دو دسته اداری و حرفه‌‌ای به ترتیب TravelMate و Aspire تقسیم کرده است که کاربران باید به تفاوت این دو دسته توجه بسیاری داشته باشند.
انواع اداری یعنی TravelMate مختص کاربرانی است که مدام در حال سفر هستند و فقط کارهای جزئی با نوت‌بوک خود دارند و بیشتر در ادارات کاربرد دارد، همچنین در ظاهر این نوت‌بوک‌ها دقت زیادی نشده است و به عبارتی برای کسانی که به زیبایی و ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند، گزینه خوبی نمی‌باشد و در مقابل آن کاربرانی که به موارد مختلفی اعم از طراحی ظاهری، تنوع رنگی، امکانات جانبی و شاسی‌های زیبا اهمیت می‌دهید، قطعاً بهترین انتخاب سری حرفه‌‌ای یعنی Aspire می‌باشد. 

 

 

سری Aspire
سری Aspire از دسته نوت‌بوک‌هایی هستند که کارایی، گرافیک بالا و ابزار ارتباطی قوی را ارائه می‌دهند. با سری Aspire می‌توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید و در هر جایی که خواستید می‌توانید با اترنت، Wi-Fi یا 3G در ارتباط با دیگران باشید.

این سری که کارایی بالا هدف آن می‌باشد، از عملکرد بسیار قوی برخوردار است. با نیاز روزافزون کاربران به cpu و کارت گرافیک‌های بالا و ارتباطات اینترنتی که نیاز غیر قابل انکار امروز کاربران می‌باشد، ایسر برای پاسخ گویی به نیاز این دسته، سری Aspire را تعبیه کرده است. این سیستم‌ها قابلیت پردازش زیادی دارند و حافظه در نظر گرفته شده برای آنها بالا می‌باشد. بنابراین تقریبا ً تمامی نیازهای کاربران را می‌تواند پاسخگو باشد.

امروزه نوت‌بوک‌ها تنها وسیله‌‌ای برای محاسبات سنگین که از عهده انسان خارج است، نمی‌باشند. کاربران می‌خواهند یک سیستم همه کاره داشته باشند، به طوری که هم کارهای اداری آن را انجام دهد و هم گاهی وسیله سرگرمی آنها باشد.
بدین منظور گرافیک و صفحه نمایش فوق العاده از جمله خصوصیاتی می‌باشد که بسیار مورد توجه کاربران است. اتصالات HTMI، درایو Blu-ray Disc™ و Dolby® بهینه شده بکار رفته در این سری به این هدف کمک فراروانی می‌کند.

طراحی ظریف و زیبا و با دوام نوت‌بوک از دیگر خصوصیاتی است که در این نوت‌بوک‌ها بسیار به آن اهمیت داده شده است.

 

 

اگر آدمی هستید که سفرهای کاری زیادی می‌کنید و نیاز به نوت‌بوکی دارید که ماندگاری باتری آن زیاد باشد، بهترین انتخاب شما Aspire TimelineX می‌باشد.
ماندگاری باتری این سری ۲۵% بیشتر از دیگر سری‌ها می‌باشد. بدین ترتیب با خیال راحت می‌توانید نوت‌بوک خود را شارژ کنید و تا پایان ساعت کاری از آن استفاده کنید.
با کنترل انرژی هوشمند می‌توانید مصرف انرژی نوت‌بوک را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید و نور صفحه نمایش را کم یا زیاد کنید، همچنین می‌توانید ظرفیت باتری خود را به راحتی تحت کنترل خود در بیاورید و طول عمر باتری نوت‌بوک خود را به بالاترین حالت آن بهینه کنید.

کارایی فوق العاده سری‌های Aspire TimelineX در دارا بودن نسل بعدی پردازنده‌های سری Core™ i اینتل و انواع کارت گرافیک‌های پیشرفته برای عملکردی که نیازهای شما را تعدیل می‌کند، دیده می‌شود. سیستم صدای Dolby® با وضوح فراوان، انتقال سریع اطلاعات با USB 3.0، عملکرد بسیار قوی در پخش ویدئوهای دیجیتالی، بازی‌ها در خانه یا در جاده، از جمله خصوصیاتی است که در این سری به وضوح دیده می‌شود.

ضخامت یک اینچی و پوشش آلومینیوم آبی لاجوردی، این سری را باریک، زیبا و بادوام کرده است. می‌توانید با صفحه کلید Chiclet فاصله دار زیبا تایپی راحت و دقیق را تجربه کنید.

از آنجا که این نوت‌بوک همیشه همراه کاربر است، وب کم HD Crystal Eye با قابلیت ضبط تصویر/ صدا با کیفیت بالای p۷۲۰ بسیار واضح، گفتگوهای اینترنتی را بسیار راحت تر کرده است به طوری که دیگر متوجه فاصله‌ها نخواهید شد.

 

 

سری‌های Aspire Ethos برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال آخرین تکنولوژی‌های به روز دنیا هستند. با این استودیو سیار درجه یک، سینمای خانواده با کیفیتی بالا، touchpad قابل جدا شدن و سیستم صدا و تصویر حرفه‌‌ای را تجربه می‌کنید. با اتصالات HDMI از لذت HD در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر بهره‌مند می‌شوید و با درایو Blu-ray Disc™ فیلم‌های سرگرم کننده را در بهترین حالت محیط سینمایی می‌توانید تماشا کنید.

دومین نسل پردازنده اینتل Core™ و حافظه DDR۳ در سری‌های محاسباتی از خصیصه‌هایی است که این سری را در نمایش تصاویر و فیلم‌ها و محاسبات سنگین آن را بسیار خاص کرده است.

طراحی ظریف و مطبوع با خطوط موازی روی پوشش آلومینیم- منیزیمی آن در مقابل سطوح براق و مات، ظاهری متفاوت و هیجان انگیزی را القاء می‌کند. صفحه نمایش براق و چشم انداز بسیار عالی، صفحه کلیدی شیک با نور پشت آن، طراحی برجسته‌‌ای را نمایان کرده است و حتی در تاریکی هم می‌توانید به راحتی تایپ کنید.

 



سری TravelMate ایسر همانطور که از نام آن پیداست مخصوص کارهای اداری و استفاده در سفرهای کاری است. تکنولوژی انرژی هوشمند در آن مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. از آنجایی که این نوت‌بوک مختصص سفر می‌باشد و کاربر آن مدام در سفر است، نیاز به سیستم ارتباطی نسبتا ً خوبی می‌باشد که سرعت تعبیه شده در پورت LAN آن این نیاز را بر طرف کرده است. در بعضی مدل‌های TravelMate تکنولوژی vPro™ تعبیه شده است، که حفظ امنیت اطلاعات را افزایش می‌دهد. 

 


در کنار طراحی قابل حمل بودن سری‌های TravelMate TimelineX و ۸ ساعت ماندگاری باتری، پردازش بالا، قابلیت ارتباط با پهنای بالا و روش‌های امنیت مورد نیاز، ضد ضربه بودن این سری نظر کاربر را برای هدف‌های اداری بیشتر جلب می‌کند. طراحی باریک و سبک، حمل آن را آسان می‌کند. همچنین با استانداردهای EPEAT® Silver ، RoHS، WEEE و ENERGY STAR® حامی محیط زیست شما می‌باشد.

جمع اوری شده :وبلاک برتر(20وبلاگ)

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        12:50 - جمعه 19 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
ای پد 3 با قابليت‌هاي ويژه از لپ‌تاپ پيشي مي‌گيرد


 

 قرار است اپل امروز، آي‌پد HD يا همان آي‌پد ۳ را در مركز هنرهاي معاصر يربابيونا در سانفرانسيسكو رونمايي كند.

 

 
آي‌پد 3 با قابليت‌هاي ويژه از لپ‌تاپ پيشي مي‌گيرد

 

انتظار مي‌رود كه آي‌پد HD داراي يك پردازنده سريع‌تر و نمايشگر سوپر HD باشد كه بهتر از يك لپ‌تاپ است.

هم‌چنين انتظار مي‌رود كه آي‌پد HD داراي قابليت‌هاي زير باشد:

- نمايشگر ۲۰۴۸x۱۵۳۶ (در مقايسه با رزولوشن ۱۰۲۴x۷۶۸ آي‌پد ۲)

- پشتيباني از LTE، نسل چهارم شبکه تلفن همراه (۴G) اپراتور وريزون

جديدترين مك‌بوك اير و جديدترين لپ‌تاپ‌هاي فوق قابل حمل اينتل هم نمي‌توانند داراي اين نوع رزولوشن نمايشگر باشند و هيچ‌كدام، يك مدل استاندارد با پهناي باند و قابليت پشتيباني از نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) را ارائه نمي‌كنند.

..

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        12:47 - جمعه 19 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
نوت‌بوک‌های برتر سال 2006

(APPLE MACBOOK (BLACK

این نوت بوک مشکی رنگ زیبا با بهره‌گیری از پردازنده سری CORE DUO شرکت اینتل که در فرکانس دوگیگاهرتز فعالیت می‌کند، از کارایی مناسبی در سیستم‌عامل‌های مختلف برخوردار است. پردازنده گرافیکی این نوت‌بوک مانند سری APPLE MACBOOK، چندان قدرتمند نیست.


با این وجود، این نوت‌بوک تمام نیازهای یک کاربر را در کاربردهای سه‌بعدی استاندارد برآورده می‌کند. وزن 3/2 کیلوگرمی این نوت‌بوک آن را در رده نوت‌بوک‌های THIN AND LIGHT قرار می‌دهد و به عبارتی امکان جابه‌جایی آسان این نوت‌بوک را فراهم می‌کند؛ البته در مقایسه با بعضی از رقبای هم‌‌رده خود.


صفحه نمایش 3/13 اینچی این نوت‌بوک از نوع براق و صفحه پهن است که این عامل باعث افزایش شصت درصدی روشنایی صفحه نمایش این نوت بوک نسبت به IBOOK (سری قبل نوت بوک‌های شرکت اپل) می‌شود. APPLE MACBOOK است به امکانات ارتباطی مناسبی که این مسئله امکان ارتباط آسان این محصول را به وسایل مختلف ممکن می‌سازد.


DELL XPS M1210

نوت‌بوک XPS1210 از جمله محصولات پر طرفدار شرکت دل است که از دو فاکتور کارایی و قابلیت حمل آسان به خوبی پشتیبانی می‌کند. این نوت‌بوک 1/2 کیلوگرمی به یک صفحه نمایش پهن 1/12 اینچی مجهز است که امکان نمایش تصاویر گوناگون را با کیفیت مناسب ممکن می‌سازد. این محصول کم وزن (البته در میان رقبای هم رده خود ) به پردازنده دو گیگاهرتزی سری CORE 2 DUO مجهز است که این ویژگی کارایی آن را در کاربردهای پیشرفته افزایش می دهد.


همچنین وجود پردازنده گرافیکی قدرتمند GEFORCE GO 7400 که مجهز به 256 مگابایت حافظه اختصاصی است، امکان اجرای برنامه‌های سه‌بعدی پیشرفته و ویندوز ویستا را به این محصول قدرتمند داده است. عمر باتری در این نوت‌بوک با استفاده از یک باتری نُه سلولی در حدود 5/4 ساعت است که این مدت زمان برای یک نوت‌بوک پیشرفته مدت زمان مناسبی است. به‌طور‌کلی این نوت‌بوک THIN AND LIGHT یک انتخاب مناسب برای کاربرانی است که به یک نوت‌بوک قدرتمند در شرایط مختلف نیاز دارند.


HP PAVILION DV6000T

PAVILION DV6000T امکانات سخت‌افزاری مناسبی پشتیبانی می‌کند. این نوت‌بوک به یک پردازنده 16/2 گیگاهرتزی سری CORE 2 DUO مجهز است که قدرت پردازشی این نوت‌بوک را در مصارف مختلف افزایش داده است. صفحه‌‌نمایش 4/15 اینچی به کار رفته در این دستگاه از نوع BRIGHT VIEW است که این ویژگی امکان نمایش تصاویر شفاف‌تر را به صفحه نمایش این نوت‌بوک داده است.

وجود یک گیگابایت حافظه DDR2، هارددیسک هشتادگیگابایتی از نوع ساتا و DVD WRITER با امکان ضبط دیسک‌های نوری دو لایه، این نوت‌بوک را به انتخابی مناسب برای مصارف چند رسانه‌ای (MULTI MEDIA) تبدیل کرده است. عمر باتری در این نوت بوک با استفاده از یک باتری دوازده سلولی در حدود سه‌‌ساعت و چهل دقیقه است که در مقایسه با عمر باتری نوت‌بوک های دیگر (با در نظر گرفتن تعداد سلول‌های باتری) زمان کمی به نظر است. به طور کلی نوت‌بوک PAVILION DV6000T انتخابی مناسب برای کاربرانی است که به دنبال یک نوت‌بوک با قیمت و کارایی قابل قبول می‌گردند.

 

.ALIENWARE AUORA M9700

اکثر کاربران حرفه‌ای زمانی که نام ALIENWARE را می‌شنوند، به یاد کامپیوترهای پیشرفته این شرکت می‌افتند که از لحاظ کارایی و طراحی جای صحبت را برای کسی باقی نمی‌گذارد.


این نوت‌بوک با بهره‌گیری از یک پردازنده 4/2 گیگاهرتزی سری TURION 64 کارایی مناسبی را در پردازش‌های سه بعدی ارائه می‌کند.


به علاوه، وجود دو پردازنده گرافیکی قدرتمند سری GEFORCE GO 9700GS که هر کدام مجهز به 512 مگابایت حافظه اختصاصی است، نوت‌بوک AURA M 9700 را به یک دسکتاپ فشرده شده قدرتمند در میان نوت‌بوک‌ها تبدیل کرده است. نکته جالبی که در این میان وجود دارد، پشتیبانی این نوت‌بوک از فناوری مضاعف‌سازی SLI است که در کمتر نوت‌بوکی مشاهده می‌شود. این ویژگی به آن در کاربردهای سه‌بعدی پیچیده توانی مضاعف می‌بخشد.


شرکت ALIENWARE در این دستگاه از یک صفحه‌نمایش هفده اینچی با حداکثر دقت 1200 *1920 استفاده کرده است تا بدین روش لذت انجام بازی‌های سه‌بعدی در این نوت‌بوک را افزایش دهد. همچنین برای افزایش کارایی این دستگاه، از دو هارددیسک 160 گیگابایتی که به صورت RAID 0 فعالیت می‌کنند استفاده شده است.


نوت‌بوک AUORA M 9700 با وزن بالای خود در رده نوت بوک‌های DESKTOP REPLACEMENT قرار می‌گیرد و این مسئله آن را به انتخابی مناسب برای کاربران تشنه کارایی بالا تبدیل می‌کند.


SONY VAIO VGN-SZ320P/B

این محصول زیبا به یک پردازنده 8/1گیگاهرتزی سری CORE 2 DUE مجهز است که با فرکانس 667 مگاهرتز با پل شمالی در ارتباط است. پل شمالی INTEL 945GM موجود در این دستگاه امکان استفاده از دو پردازنده گرافیکی مجزا را به این نوت‌بوک داده است تا بر اساس این قابلیت کاربر بتواند بدون هیچگونه دردسری از دو پردازنده GEFORCE GO 7400 و INTELGMA 950 استفاده کند. وجود این قابلیت در نوت‌بوک SZ320P/B علاوه بر افزایش کارایی سیستم در کاربردهای مختلف، باعث افزایش عمر باتری این نوت‌بوک می‌شود.


این محصول با وزنی در حدود 86/1 کیلوگرم و عمر باتری پنج ساعت و هفده دقیقه به عنوان یک محصول سبک و کارآمد برای استفاده در شرایط مختلف تبدیل شده است. البته باید به این نکته اشاره نمود که مدت زمان پنج ساعت در شرایط استاندارد محاسبه می‌شود و در حین انجام پردازش‌های گرافیکی این زمان کاهش خواهد یافت. به طور کلی نوت بوک SZ320P/B یک نوت بوک THIN AND LIGHT مناسب برای کاربردهای مختلف است که هر روزه بسیاری از کاربران با آن‌ها در ارتباط هستند.


DELL LATITUDE D820

اگر به دنبال یک نوت بوک مناسب برای پردازش تصاویر سه بعدی خود در نرم‌افزارهای 3D MAX و MAYA می‌گردید، LATITUDE D820 انتخابی مناسب برای نیازهای شماست. این نوت‌بوک قدرتمند با بهره‌گیری از یک پردازنده 16/2 گیگاهرتزی سری CORE 2 DUE و کارت گرافیکی QUADRO NVS 120M با 512 مگابایت حافظه اختصاصی، کارایی قابل قبولی را در کاربردهای سه بعدی ارائه می‌کند.


به یک صفحه نمایش 4/15 اینچی از نوع WIDESCREEN با دقت1200*1920 پیکسل مجهز است که این قابلیت امکان مشاهده تصاویر را با بهترین دقت ممکن می‌سازد.


شرکت دل برای افزایش کارایی این نوت بوک در کاربردهای سه بعدی از یک‌گیگابایت حافظه DDR2 667 و یک هارددیسک صدگیگابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه استفاده کرده است تا با این کار زمان دسترسی پردازنده و کارت گرافیگی را به حداقل برساند.


همچنین برای کاهش دردسر کاربر برای شارژ باتری در شرایط ضروری این شرکت از فناوری EXPRESS CHARGE استفاده کرده است که این ویژگی امکان شارژ هشتاد درصدی باتری را در زمان کمتر از یک ساعت ممکن می‌سازد.


یکی از نقاط ضعف این نوت بوک، وزن سه کیلوگرمی آن است که امکان جا به‌جایی آسان آن را کاهش می دهد. البته با توجه به نوع کاربرد این نوت‌بوک، فاکتور وزن در این محصول از اهمیت کمتری برخوردار است؛ زیرا اکثر کاربرانی که این نوت‌بوک را انتخاب می‌نمایند، بیشتر به فاکتور کارایی بالا در کاربردهای سه‌بعدی توجه می‌کنند.


 LENOVO THINKPAD T60

این محصول کارآمد‌ به یک پردازنده 6/1 گیگاهرتزی سری CORE 2 DUE مجهزاست که با حافظه DDR2 خود یک زوج قدرتمند را به وجود آورده است. واحد پردازش گرافیکی X1300 این نوت‌بوک به 256 مگابایت حافظه اختصاصی مجهز است و این ویژگی، امکان اجرای برنامه‌ای گرافیکی پیشرفته را روی این نوت‌بوک ممکن می‌سازد.


همچنین شرکت LENOVO برای جلوگیری از کاهش دقت تصاویر و افزایش عمر باتری در این نوت‌بوک از یک صفحه نمایش چهارده اینچی نوع +SXGA استفاده کرده است. البته شرکت LENOVO در سری جدید نوت‌بوک‌های T60، در این نوت‌بوک از صفحه نمایش پهن استفاده کرده‌ است تا با این‌کار قابلیت‌های این نوت‌بوک را در مصارف مختلف افزایش دهد.


نوت‌بوک THINKPADT60 به یک باتری نُه سلولی مجهز است که تا حدود پنج ساعت انرژی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. در مجموع محصول کارآمد شرکت LENOVO انتخابی مناسب برای مدیرانی است که امنیت اطلاعات اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها دارد؛ زیرا در این نوت بوک‌ها از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند FINGER PRINT SENSOR استفاده می‌شود که این مسئله امکان دست‌یابی کاربران مختلف به اطلاعات این نوع نوت‌بوک را محدود می‌کند.

 


TOSHIBA PORTEGE M400

یکی از نوت‌بوک‌های معروف این سری که از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است، مدل موفق PORTEGE M400 شرکت توشیبا است. این نوت‌بوک قدرتمند با استفاده از یک پردازنده 86/1 گیگاهرتزی سری CORE DUO کارایی مناسبی را در کاربردهای مختلف ارائه می‌کند که این مسئله خیال شما را از بابت تمامی موارد راحت می‌کند. همچنین وجود یک هارددیسک صدگیگابایتی با سرعت چرخش 5400RPM امکان ذخیره‌ای فایل مختلف را در کمترین زمان میسر می‌سازد.


یکی از قابلیت‌های برجسته این نوت‌بوک که باعث برتری آن نسبت به دیگر رقبای خود می‌شود، امکان ارتباط سریع کارت شبکه این نوت‌بوک با سرعتی در حدود چهارصد تا هفتصد کیلوبایت است که این ویژگی به عنوان یک قابلیت کاربردی در این نوع نوت‌بوک شناخته می‌شود. علاوه بر این وجود یک نرم‌افزار با نام CONFIG FREE امکان مدیریت ساده‌ وسایل ارتباطی موجود در این نوت‌بوک را فراهم می‌کند. به علاوه، وجود یک لایه ضد ضربه روی صفحه نمایش این نوت‌بوک باعث افزایش مقاومت این محصول در مقابل ضربات ناگهانی می‌شود. نوت‌بوک PORTEGE M400 با وزنی در حدود دوکیلوگرم، یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند یک محصول کارآمد و کم وزن را به همراه خود در کنفرانس‌های خبری به همراه داشته باشند.


 FUJITSU LIFEBOOK Q2010

این نوت‌بوک فوق سبک، با وزنی در حدود 990 گرم لذت استفاده از یک نوت‌بوک کاملاً پورتابل را برای شما ممکن می‌سازد. ضخامت بدنه این نوت‌بوک در حدود 5/2 سانتی‌متر است که این مسئله آن را به یک شاهکار تمام عیار در بین رقبای خود تبدیل کرده است.


شرکت فوجیتسو در این نوت‌بوک از یک پردازنده 2/ 1 گیگاهرتزی ‌سری CORE SOLO ULTRA LOW VOLTAGE استفاده کرده است تا به این وسیله عمر باتری این نوت‌بوک را افزایش دهد.


بنا به اطلاعات ارائه شده در سایت اینتل، یک پردازنده کم مصرف CORE SOLO حداکثر توانی در حدود پنج وات را مصرف می‌کند در این مقدار مصرف در مقایسه با پردازندهای دیگر، مقدار بسیار اندکی است.


بر اساس آزمایش‌های انجام گرفته باتری 255 گرمی این نوت بوک قادر است پنج ساعت انرژی مورد نیاز این نوت بوک را تأمین کند که این مدت برای یک باتری استاندارد واقعاً ایده‌آل است.


یکی از ویژگی‌های جالب نوت‌بوک Q2010، صفحه‌نمایش دوازده اینچی نوع پهن آن است که به طور کاملاً ماهرانه‌ای تعبیه شده است. امکانات ارتباطی این نوت‌بوک، شامل پورت USB 2 ،FIREWIRE و رابط بلوتوث می‌شود. همچنین وجود یک پورت پانزده پین (D SUB) در این محصول باعث ارتباط آسان آن با مانیتورهای مختلف می‌شود که با این ویژگی به راحتی می‌توان مشکل کوچک بودن صفحه نمایش این محصول را در مصارف خاص حل نمود.


 TOSHIBA QOSMIO G35-AV650

این نوت‌بوک قدرتمند با وجود یک پردازنده دوگیگاهرتزی سری CORE DUO و دوگیگابایت حافظه DDR2 با فرکانس کاری 667 مگاهرتز، انتخابی ایده‌آل برای کاربردهایی است که در آن نوع پردازنده و میزان حافظه اهمیت فوق العاده‌ای دارد.


پردازنده گرافیکی GEFORCE GO 7600 به کار رفته در این نوت بوک، به 256 مگابایت اختصاصی از نوع GDDR3 مجهز است که توانسته با صفحه نمایش هفده اینچی WUXGA آن یک مجموعه قدرتمند برای پردازش و نمایش تصاویر گرافیکی به وجود آورد.


همچنین وجود دو هارددیسک صدگیگابایتیِ موجود در این نوت بوک امکان استفاده از حالت RAID 0 را ممکن می‌سازد که این ویژگی باعث افزایش کارایی این نوت بوک در ذخیره فایل‌هایی با حجم بالا می‌شود.


شرکت توشیبا برای افزایش قابلیت‌های این نوت‌بوک از یک درایونوری با قابلیت پشتیبانی از فرمت HD-DVD استفاده کرده است تا با این کار، اولین قدم اساسی را در زمینه معرفی این فرمت برداشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این درایو نوری فقط قادر به خواندن دیسک‌های نوری این فرمت است و قابلیت رایت این نوع دیسک را ندارد. این نوت بوک قدرتمند وزنی در حدود 7/4‌کیلوگرم دارد که در میان تمام رقبای انتخابی هم رده خود به عنوان یک محصول سنگین به حساب است

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:25 - یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
باطری نوت بوک

آیا می دانید چرا باطری نوت بوک ها دچار مشکلاتی از قبیل تخلیه سریع و یا Detect  نشدن می شوند ؟
آیا می دانید باطری نوت بوک از چند بخش تشکیل شده است و هر کدام چه کاری را انجام می دهند ؟
آیا می دانید چه راهکارهایی جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در باطری نوت بوک ها وجود دارد ؟


باطری نوت بوک :
باطری نوت بوک  یکی از مهمترین بخشهای اصلی هر نوت بوک می باشد چراکه با نبود باطری و یا خراب بودن باطری  ،عملا نوت بوک بعنوان کامپیوتر همراه معنایی نخواهد داشت چراکه  نوت بوک یا روشن نمی شود و یا خیلی سریعتر از آنچه که فکر میکنیم خاموش خواهد شد .
در این روزها تمامی کاربران نوت بوک ها سعی در این دارند که یا از باطری های جدید نوت بوک ها  که تقریبا 2 تا 3 برابر حد معمول شارژ نگه می دارند استفاده کنند و یا از راهکارهای مختلفی از قبیل کم کردن نور صفحه و ... مدت زمان استفاده از باطری نوت بوک ها را بالا ببرند  تا بتوانند بیشترین استفاده ممکن را از نوت بوک  داشته باشند .
باطری نوت بوک ها از دو بخش  بورد  و سلول ( چندین باطری کوچک استوانه ای ) تشکیل شده است که بورد آن وظیفه برقراری ارتباط اصلی باطری با دیگر بخشهای نوت بوک و سلول وظیفه نگهداری شارژ را در نوت بوک را دارد .
در بیشتر مواقع مشکلات باطری ها در نوت بوک ها تخلیه سریع شارژ  می باشد  که مشکل مستقیما به سلول باطری نوت بوک بر می گردد  و در بعضی از مواقع باطری نوت بوک اصلا Detect  نمی شود که مشکل از بورد باطری نوت بوک می باشد  .
استفاده نادرست از باطری نوت بوک از قبیل استفاده مستقیم از برق (ارتباط مستقیم آداپتور با دستگاه ) و یا شارژ نکردن باطری نوت بوک  به صورت کامل (مکرر)  با عث از بین رفتن و کوتاه شدن عمر باطری نوت بوک می شود  . ( ضمنا باطری نوت بوک ها قابل تعمیر  می باشند )
در حال حاضر نوت بوک هایی در بازار توزیع گردیده است که باطری آنها دارای طول عمر بیشتری بوده و مدت زمان بیشتری شارژ را در خود نگه می دارند که چند نمونه از آن یه شرح ذیل می باشد :
نوت بوک : (Dell Inspiron 14R ( model N4010

نوت بوک : Micro Express NBL60
نوت بوک : HP ProBook 4520S
نوت بوک :(Dell Studio 17 ( model 1747

نوت بوک : Gateway NV59C9U
نوت بوک : Lenovo ThinkPad L412
نوت بوک : Dell Vostro 3300
نوت بوک :Acer Aspire One 532h-2588

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:23 - یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
برخی از اصطلاحات نوت بوک

برخی از اصطلاحات نوت بوک

 
Global Positioning System”  : GPS به معنای سیستم موقعیت جهانی است .

GPS قطعه ای بسیار کوچک است که داخل نوت بوک شما قرار دارد و به کمک آن شما نقشه شهر خود را داشته ، موقعیت خود را می دانید و هیچ گاه هم گم نمی شوید.


BLU-RAY DISC :  ریشه Blu-ray از لیزر آبی blue rayگرفته شده و برای خواندن و پر کردن و فرمت دیسک استفاده می شود.
Blu-ray یک ذخیره دیسک بصری و نوری است که برای اطلاعات و ویدئوها در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. دارای ابعاد فیزیکی همسان با CD و یا DVD است اما با ظرفیت ذخیره ۴۰ گیگابایت.


خروجی HDMI : HDMI مخفف High Definition Multimedia Interface به معنای ابزار چند رسانه ای با عملکرد بالا است که عنوان نسل بعدی کابل های صوتی – تصویری رابه خود اختصاص داده است .
از این خروجی با کابل مخصوص آن می توان نوت بوک را به یک LCD متصل کرده و صدا و تصویر را همزمان از یک خروجی و یک کابل از نوت بوک به LCD متصل کرد.

HDMI در واقع یک رابط یا متصل کننده تماما دیجیتال است که می تواند عملکرد بالایی از ویدئو و چند کانال صوتی دیجیتال را از نوت بوک به LCD منتقل کند. HDMI اولین بار در سال ۲۰۰۳ به طور رسمی به دنیا معرفی شد.


FINGER PRINT SENSOR: سنسور حساس به اثر انگشت قسمتی از دستگاه است که برای گرفتن یک تصویر از اثر انگشت شما برای ورود به مرحله بعدی پردازش نوت بوک بر روی دستگاه شما وجود دارد.
به عبارتی دیگر این سنسور با اسکن از اثر انگشت کاربر ، امکان دسترسی سایر کاربران را سلب می نماید.

 

G SENSOR: سنسورجی ، یک سنسور حساس به تکانها و شوک هاست .
با داشتن این سنسور بر روی نوت بوکتان ، دیگر نگران شوکها و تکانهای شدیدی که ممکن است برای دستگاه شما اتفاق بیفتد نباشید.
زیرا سنسور جی از دستگاه شما در برابر آنها کاملا محافظت می کند.

 

XBRITE : یک نمایشگر شفاف ، یک نمایشگر الکترونیکی با یک صفحه و سطح شفاف است .
نمایشگر های شفاف به نسبت نمایشگرهای هاست در ایجاد رنگ های طبیعی تر و تضاد رنگی (Contrast) بیشتر بهتر و قدرتمند تر ند .
ایراد اصلی این نمایشگر ها، انعکاس هر گونه نور خارجی است که اغلب نتیجه خود را به صورت یک تشعشع ناخوشایند نشان می دهند.

 

CPU  :CPU مخفف Central Processing Unit به معنای بخش پردازش مرکزی است که اغلب مربوط به شرکت های AMD ، Intel است .

نام برخی از پردازشگرها ی لپ تاپ با T آغاز می شود . مانند T 7100
نسل جدید پردازشگرها با P آغاز می شوند که نسبت به پردازشگرهای T توانایی اجرای بالاتری دارند. مانند P 9800
پردازشگر ثبت شده بر روی Desktop با E آغاز می شود. مانند E 8500 و X برای نسخه (ورژن) بسیار پرسرعت و گرانقیمت و Q برای پردازشگر ۴ هسته ای مانند: Q 6700 و QX برای نسخه (ورژن) پرسرعت مانند: QX 9770 است .
CPU انجام محاسبات و توابع منطقی کامپیوتر را بر عهده دارد . اطلاعات خام را از ورودی می گیرد ، پردازش می کند و سپس به قسمتهای خروجی ، مانند : مانیتور ، پرینترو … هدایت می کند. برای سالهای سال ، تنها CPU موجود در بازار ، CPU تک هسته ای بود. اما امروزه CPU دو هسته ای (dual-core ) ، سه هسته ای (triple- core ) و چهار هسته ای (quad-core ) نیز موجودند . Core 2 Due دارای دو هسته است که شرکت Intel بر روی desk top pc ، laptop این نام را ثبت کرده است.


PIXEL : پیکسل یا همان عنصر عکس ، ریزترین آیتم اطلاعات یک عکس است.
واژه پیکسل (Pixel ) برگرفته از pix+ el است .
“pix ” یعنی همان “Pictures ” به معنای عکس ها یا تصاویر ، و “el ” در ابتدای واژه ” element ” به معنای عنصر است.
پیکسل ها معمولا از نظر ساختار به ۲ شکل نقطه ای و مربع وجود دارند . هر پیکسل جزدی از یک عکس است که وقتی کنار هم جمع می شوند و قرار می گیرند ، یک عکس و تصویر واقعی را به وجود می آورند.
قدرت هر پیکسل متغییر است . در سیستم رنگ ، هر پیکسل عموما دارای ۳ یا ۴ جزء مانند: قرمز ، سبز و آبی (RGB ) و یا زرد ، سرخابی، فیروزه ای و یا سیاه (CMYK ) است.

 

FULL HD:  نام اختصاری برای گروه HD TV است . 

Full HD  مخفف Full High Definition به معنای عملکرد بالای کامل است. P نشان دهنده سرعت بالای Refresh نمایشگر است. (none/not interlace )


REBOOT :  Reboot سخت افزاری زمانی صورت می گیرد که کامپیوتر برای چند لحظه خاموش شده و سپس دوباره روشن می شود.

Reboot نرم افزاری زمانی صورت می گیرد که تنها Desktop از کار می افتد و خاموش می شود و دیگر نیازی به خاموش کردن کامل دستگاه نیست. Reboot می تواند از بسیاری از مشکلات کامپیوتر را حل کند. Boot یعنی کامپیوتر می تواند Windows را آغاز کند ، پس Reboot نیز همان Restart است .


PC HEALTH  : نرم افزاری است که به طور خود کار ، دستگاه را معاینه می کند و بررسی می کند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنیدو دستگاهتان در خطر نباشد.

 

EASY GUARD :  تکنولوژی است که شما را از دمای دستگاه ، عمر باطری ، وضعیت Hard drive ، پیش از آنکه هر یک از آنها مشکلی برایتان به وجود آورند آگاه می سازد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:22 - یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
چطور نوت بوک خود را تمیز کنیم ؟

همه ازنوت بوک هایی کثیف و خاکی بیزاریم. لکه‌های چربی دست و گرد و خاک نه تنها باعث جمع شدن آلودگی و باکتری بر روی نوت بوک می‌شود، بلکه عملکرد آن را نیز ضعیف می‌کند.

سعی کنید حداقل هفته‌ای یکبار برای تمیز کردن نوت بوک مراحل زیر را انجام دهید.
برای این کار نیاز به ابزار زیر داریم:
چند تکه پارچه نخی نرم
گوش پاک‌کن
یک اسپری مایعات خالی
کمپرسور هوا یا اسپری هوای فشرده شده


توجه: قبل از تمیز کردن نوت بوک آن را خاموش و شارژر را از آن جدا کنید.
درب نوت بوک را بازکنید و با اسپری هوا یا کمپرسور سطح روی صفحه کلید را تمیز کنید.


توجه: نزدیک نگه داشتن این ابزار و یا استفاده از هوا با فشار بسیار زیاد می‌تواند به اتصالات زیر صفحه کلید آسیب وارد کند.
حالا از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن درز دکمه‌های صفحه کلید و درزهایی مختلف از جمله درون پورت‌ها استفاده کنید.
توجه: مراقب باشید به جک‌های حساس بعضی از پورت‌ها از جمله پورت مودم‌ها صدمه وارد نکنید.
یک تکه دستمال نخی را با اسپری آب کمی نم‌دار کنید و سطح صفحه کلید و مانیتور را تمیز کنید. برای تمیز کردن پشت مانیتور هم از همین دستمال‌های نمدار استفاده کنید.
توجه: فشار آوردن به سطح مانیتور با انگشت و ناخن و همچنین استفاده از دستمال‌های پلاستیکی می‌تواند به مانیتور صدمه بزند


توجه: هرگز آب را به طور مستقیم به سمت نوت بوک اسپری نکنید.
اگر درایو سی‌دی و دی‌وی‌دی شما دارای سینی باز شونده‌است، از کمپرسور یا اسپری هوای فشرده شده برای تمیز کردن آن استفاده کنید.


توجه: از برخورد هر شیء از جمله انگشت به لنز درایور سی‌دی و دی‌وی‌دی جلوگیری کنید.
اگر پره‌های فن خنک کننده نوت بوک از زیر آن قابل مشاهده هستند، آن را با گوش پاک کن نگه دارید و کمپرسور یا اسپری هوای فشرده را به سمت آن بگیرید تا درون نوت بوک نیز تمیز شود.


توجه: اگر پره‌های فن را قبل از تمیز کردن ثابت نکنید، فن به جهت مخالف می‌چرخد و احتمال خرابی آن وجود دارد. مراقب باشید که کمپرسور یا اسپری هوا را با فشار نزدیک به درون نوت بوک نگیرید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:21 - یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
کیف نوت بوک مهمتر از خود نوت بوک

خرید کیف نوت بوک به دلیل بازار متنوعی که دارد بسیار هیجان انگیز است یکی از مزیت های اصلی کیف نوت بوک تو چشم بودن آن است ، بعد از نوت بوک یا حتی قبل از آن کیف نوت بوک جلب توجه می کند از همین رو شاید اهمیتش از نوت بوک هم بیش تر باشد !


در بازار تقریباً 7 برند اصلی , کیف های نوت بوک را به انحصار خود در آورده اند . در واقع اکثریت کیف های مطرح در بازار ایران در اختیار مارک تجاری چون تارگوس ، دی کوتا ، کیس لاجیک ، بل کین ، ساندکس ، وکس ، آباکاس قرار دارد. البته اکثر برندهای مطرح عرضه کننده نوت بوک نیز کیف هایی را برای برند خاص خود معرفی می کنند که در اکثر موارد با کیف های معمولی بازار تفاوتی ندارند و پیشنهاد می کنیم از خرید آن ها اجتناب کنید .
 
 انواع کیف :
 اگر روزی اکثریت افراد مجبور بودند کیف های دستی مشکی رنگ برای نوت بوک خود انتخاب کنند امروزه می توانند کیف های کوله ، طرح سامسونت و کیف های سفری را به عنوان کیف مورد نظر خود انتخاب کنند حتی کیف های زنانه نوت بوک نیز در بازار به وفور یافت می شود .
 
همچنین تنوع رنگ ها در کیف های نوت بوک به حد مطلوبی رسیده است در حال حاضر علاوه بر رنگ مشکی رنگ های شادی مانند قرمز ، سفید و نارنجی از رنگ های موجود برای کیف نوت بوک هستند . یکی دیگر از مشخصه های ظاهری کیف های نوت بوک  جنس این کیف هاست . در حال حاضر جنس های مختلفی چون چرم ، پلیمرهای نایلونی ، برزنت و ... در بازار کیف نوت بوک موجود است که هر کدام یک نوع از گروه های لپ تاپ را به خود اختصاص می دهند . به طور مثال اکثر کیف های رسمی جزو کیف های چرمی و یا حتی طرح چرمی به شمار می آیند و کیف های اسپرت و کوله های لپ تاپ از جنس برزنت هستند . موضوعی که نباید آن را فراموش کرد وزن کیف است ، هر چه وزن خود کیف سبکتر باشد خیلی طبیعی است که حمل و نقل آن نیز آسان تر است چون خود نوت بوک به اندازه کافی سنگین هست حال اگر کیف آن هم وزن محسوسی داشته باشد حمل و نقل آن بسیار دشوار خواهد بود .
 
از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که از کیف نوت بوک فقط به عنوان یک محافظ نوت بوک استفاده خواهید کرد یا اینکه می خواهید وظیفه کیف شما را نیز بر دوش بکشید ، در چنین شرایطی باید سراغ کیف هایی بروید که از فضای بیشتری برخوردارند . در این نوع کیف ها هر وسیله جای مخصوص به خود دارد از قبل دوربین عکاسی ، پخش کنندهای موسیقی و ... اما باید توجه داشته باشید که بزرگ شدن کیف یعنی سنگین تر شدن آن و نتیجه آن سخت تر حمل شدن آن خواهد بود .
 
اگر از ظاهر کیف بگذریم اصلی ترین وظیفه کیف نوت بوک نقش محافظتی آن است . در اصل کیف باید نوت بوک را از آسیب های محیطی محافظت کند که این آسیب ها می تواند ضربه ، رطوبت و یا سایر موارد باشد .
 
 ضربه : اولین وظیفه کیف محافظت نوت بوک از ضربه است . چرا که ضربه دشمن اول نوت بوک به شمار می آید از همین رو باید کیفی برای نوت بوک انتخاب کرد که در برابر این گونه ضربه ها (ضربه های محیطی) مقاوم باشد .
رطوبت : کیف نوت بوک باید یتواند نوت بوک را از رطوبت های محیطی مانند باران ، آب و ... حفظ کند .
 
سایر موارد : کیف نوت بوک باید بتواند نوت بوک را از امواج مغناطیسی محافظت کند و زمانی که در محفظه کیف قرار می گیرد کاملاً ارتباطش با محیط بیرون قطع شود . لایه های محافظتی در کیف ها متفاوت است برخی از آن ها اسفنج و ابرهای فشرده هستند و برخی دیگر سلول های هوا ، به تازگی ترکیب جدیدی از سلول های هوا با قابلیت تخلیه هوا و فوم فشرده مخصوص که در اتاقک نگهدارنده نوت بوک نصب می شود تولید می شود که به خوبی از ضربه محافظت می کند . بهتر است در کف و روی (سقف) کیف هم پوشش هایی وجود داشته باشد تا از هرگونه ضربه نوت بوک را محافظت کند .
در پایان باید گفت اگر از خود کیف نوت بوک به خوبی محافظت نشود بعد از مدتی خود تبدیل به دشمن نوت بوک می شود این نوع کیف ها باید به صورت مرتب تمیز شوند چون اگر گرد و غبار در محفظه های آن جمع شود باعث بروز مشکلاتی برای نوت بوک خواهد شد. در حال حاضر کیف های نوت بوک با قیمتی حدود 15 هزار تومان تا 200 هزار تومان به فروش می رسند که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند . سعی کنید کیف را با گارانتی خریداری کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:20 - یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
اطلاعاتی درباره پردازنده های (CPU) لپ تاپ

  

یکی از قسمت هایی که برای خرید لپ تاپ بسیار مهم است و باید در آن دقت بالایی به خرج داد پردازنده آن می باشد در این پست به رساندن اطلاعاتی به شما پرداخته ایم.

 

پردازنده مرکزی (CPU)

وقتی به یک فروشگاه لپ تاپ می روید و از فروشنده لیست قیمت می خواهید، احتمالا با تعداد زیادی مدل لپ تاپ مواجه می شوید که جلوی هر کدام تعداد زیادی خصوصیت و مشخصه درج شده است. پردازنده، حافظه اصلی، حجم هارددیسک، پردازنده گرافیکی، سیستم عامل، وزن، اندازه نمایشگر، پورت ها و حتی ذخیره کننده نوری جزو مهم ترین این خصیصه ها هستند که با آنها مواجه خواهید شد. اما این که کدام یک این خصیصه ها مهم بوده یا کدام آنها برای شما اهمیت بیشتری دارد، سوالی است که شاید خیلی کاربران پاسخ درست آن را نمی دانند اگر چنین چیزی باشد، انتخاب یک لپ تاپ مناسب از بین مدل های فراوان و متنوع کار بسیار دشواری خواهد بود. متاسفانه خیلی از کاربران بعد از خرید لپ تاپ، پس از مدتی به نوعی آن را مناسب کار و نیاز خود نمی دانند، در حالی که ممکن است پول زیادی هم بابت خرید آن داده باشند. قدرت پردازشی کم، عدم توانایی در اجرای بازی ها با سرعت مطلوب، کمبود فضا برای ذخیره سازی اطلاعات، وزن بالا یا مدت شارژ کم، مشکلاتی بوده که خیلی از کاربران پس از خرید لپ تاپ خود با آنها مواجه می شوند.

 آموزش بیشتر در

این مشکلات را قبل از خرید لپ تاپ، با یک انتخاب آگاهانه، درست و مطابق با نیاز، می توان بررسی کرد. برطرف کردن خیلی از این کمبودها، بسیار ساده است. به عنوان مثال با یک پیش بینی درست می توانید تشخیص دهید که به چه میزان فضای هارددیسک برای لپ تاپ خود نیاز دارید یا چه پورت هایی و حتی چه تعداد پورت های ورودی و خروجی باید روی لپ تاپ شما تعبیه شده باشد. پاسخ به این سوالات واقعا راحت است. در عوض ما در ادامه فاکتورهای مهم تر دیگری که برای تصمیم گیری در مورد آنها، ممکن است به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید را باز خواهیم کرد. این فاکتورها به ترتیب پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، اندازه و وزن لپ تاپ است. مطمئن باشید با اطلاعاتی که درمورد این شاخص ها دریافت می کنید و با کمک اطلاعات درج شده در مشخصات فنی لپ تاپ خود، خیلی ساده می توانید مدل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که هنگام انتخاب لپ تاپ، سلیقه هم تا حدود زیادی دخالت دارد. ممکن است چندین مدل مشابه را پیدا کنید که تفاوت چندانی از نظر سخت افزار و قدرت پردازشی نداشته باشند، در این مواقع، تنها سلیقه شما است که مشخص می کند کدام مدل را بردارید.

پردازنده مرکزی (CPU)

شک نکنید که پردازنده، مهم ترین و اصلی ترین قطعه در یک لپ تاپ است. پردازنده، علاوه بر آن که قدرت پردازش یک لپ تاپ را مشخص می کند، روی برخی خصوصیات و ویژگی های دیگر نیز تاثیر می گذارد که مهم ترین آن ها، مدت شارژ یا میزان مصرف انرژی است. بطور کلی پیشرفت فناوری ساخت پردازنده ها در دو جهت اصلی حرکت می کند، اول افزایش کارایی و سرعت و دوم کاهش مصرفا نرژی. همین اصل ساده باعث می شود تا به شما توصیه کنیم همیشه لپ تاپی را انتخاب کنید که پردازنده آن مبتنی بر جدیدترین و به روزترین فناوری موجود باشد. متاسفانه دسته بندی پردازنده های لپ تاپ براساس کارایی آن ها کار دشواری است و شاید با انجام این کار شما کمی سردرگم شوید و مدل های مختلف یک خانواده از پردازنده ها را در دسته های مختلف ببینید. به جای این کار، تصمیم گرفتیم پردازنده هایی که در لپ تاپ های موجود استفاده می شوند را در چندین جدول لیست کنیم و امتیازها را در چندین تست مختلف، بیاوریم. به این ترتیب با مقایسه امتیازها به راحتی به اختلاف کارایی میان پردازنده های مختلف پی خواهید برد. به علاوه،برای این که با پردازنده های مختلف که روی لپ تاپ ها استفاده می شوند، آشنا شوید، آن ها را در چند دسته کلی معرفی می کنیم.

پردازنده های Core i7

 پیشرفته ترین و سریع ترین پردازنده هایی که تا به امروز برای لپ تاپ ها عرضه شده اند، پردازنده های Core i7 هستند. این پردازنده ها در دو دسته دو هسته ای و چهار هسته ای طراحی شده اند. ا لبته مدل های دو هسته ای Core i7 هنوز در لپ تاپ ها به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته اند.

مدل های دو هسته ای این پردازنده ها در دسته پردازنده های Arrendale قرار گرفته که با استفاده از فناوری ۳۲ نانومتری تولید می شوند و پردازنده گرافیکی مجتمع نیز روی خود دارند اما در مقابل هم اکنون لپ تاپ های زیادی در بازار پیدا خواهید کرد که با چهار هسته ای های ۴۵ نانومتری Corei7 پیکربندی می شوند. این لپ تاپ ها معمولا در مدل های ۱۶ اینچ به بالا بوده که به عنوان لپ تاپ های جایگزین دسکتاپ (DTR) مورد توجه قرار می گیرند. همانطور که در جدول مشاهده می کنید، توان مصرفی این مدل ها بال بوده (۴۵ و ۵۵ وات) که نشانه مصرف بالای انرژی در آن ها است. این خصیصه، طول شارژ باتری را به شدت کاهش داده و تنها راه بالا نگه داشتن زمان شارژ نیز استفاده از باتری های حجیم تر با ذخیره سازی بالاتر خواهد بود. همین دلیل این پردازنده ها به لپ تاپ های بزرگ اختصاص یافته است. امتیاز های درج شده در جدول به خوبی نشان می دهد که در لپ تاپ های جدید، بالاترین کارایی و سرعت پردازش به پیکربندی های مجهز به پردازنده های Corei7 اختصاص دارد. اگر وزن و اندازه لپ تاپ برای شما مهم نبوده و تنها دنبال یک مدل با قدرت پردازشی بسیار بالا با توانایی های Multi Tasking فراوان هستید، گزینه ای بهتر از چهار هسته ای های Core i7 پیدا نخواهید کرد. فراموش نکنید که این پردازنده ها به فناوری Hyper Threading نیز مجهز بوده و از دید سیستم عامل ، به نوعی یک پردازنده هشت هسته ای خواهند بود!

 

پردازنده های Corei3/i5

 اکثر لپ تاپ های سریع و خوش قیمتی که ما این روزها به کاربران پیشنهاد میکنیم، به پردازنده های Corei3 یا Corei5 هستند. هر دوی این پردازنده ها، در خانواده Arrendale قرار می گیرند و تمامی مدل های آن ها دارای پردازنده گرافیکی مجتمع Intel HD Graphics روی خود هستند. تفاوت موجود میان این پردازنده ها نیز تنها فرکانس های عملیاتی بالاتر و همچنین پشتیبانی از فناوری Turbo Boost برای مدل های Core i5 است. Turbo Boost یک قابلیت بسیار جالب و تاثیر گذار بوده که اینتل اخیرا در برخی پردازنده های خود به کار گرفته است. این فناوری بسته ببار پردازشی موجود روی هسته های پردازشی، فرکانس عملیاتی آن ها را بطور خودکار اورکلاک می کند که باعث افزایش سرعت پردازنده می شود. جالب این که این افزایش فرکانس به نحوی صورت می گیرد که مصرف پردازنده هیچ گاه از حداکثر توان مصرفی (TDP) اعلام شده برای آن تجاوز نمی کند. اگر به جداول نگاهی بیندازید، خواهید دید که پردازنده های Corei5 تقریبا در تمام شرایط از دو هسته ای های Core 2 Duo سریع تر هستند و تنها یکی دو مدل از Core 2 ها آن هم به دلیل فرکانس های عملیاتی بسیار بالاتر (نزدیک ۳ گیگاهرتز)، چند درصدی می توانند سریع تر باشند. سریع ترین دو هسته ای Corei5 هم اکنون مدل i5-540M است که از فرکانس عملیاتی ۲.۵۳ گیگاهرتز بهره می برد. حتی مدل های Corei3 که در لپ تاپ های ارزان قیمت به کار گرفته می شوند نسبت به Core 2 های هم سطح خود، سریع تر و کم مصرف تر بوده و از هر لحاظی به آن ها ترجیح داده می شوند. پردازنده های Corei3/i5 همگی دو هسته ای بوده و از Hyper Threading نیز بهره می برند. اگر دنبال یک لپ تاپ سریع و کم مصرف در اندازه های ۱۳ تا ۱۵ اینچ باشید، پردازنده های Core i3/i5 حتما باید در آن ها جا داشته باشد. این پردازنده ها بهترین تعادل را میان کارایی، مصرف انرژی و مدت شارژ برقرار می کنند. قرار است در ماه های آینده، مدل های کم مصرف تر این پردازنده با ولتاژ کم (ULV) نیز عرضه شود.

پردازنده های Atom

 پردازنده های اتم، کم مصرف ترین راه حل هایی هستند که اینتل تا به امروز برای لپ تاپ ها معرفی کرده است. این پردازنده ها در اپ تاپ های کوچک و سبک یا همان نت بوک ها استفاده می شوندپردازنده های اتم در کنار مصرف انرژی بسیار پایین، قدرت پردازشی نسبتا پایینی در مقایسه با سایر پردازنده ها دارد. مدل هایی طراحی شده از این پردازنده ها برای نت بوک ها، تا به امروز همگی تک هسته ای بوده که الته به فناوری Hyper Threading نیز مجهز هستند. نسل اول پردازنده های اتم که دو مل معروف N270 و N280 جزو آن ها هستند، کماکان بیشترین تنوع مدل نت بوک را به خود اختصاص داده است. الته به لحاظ مقایسه کارایی، این پردازنده ها با نسل سوم که Pineview نام گرفته اختلاف زیادی ندارند ولی نسل دوم به لحاظ فناوری، تفاوت های زیادی کرده و کنترلر حافظه و همچنین پردازنده گرافیکی مجتمع GMA 3150 را در دل خود جای داده است. کارایی پردازنده های اتم برای گشت و گذار در اینترنت، کار با نرم افزارهای سبک مثل نرم افزارهای آفیس و کاربردی های مشابه به توان پرازشی بالا نیاز ندارند، کاملا جوابگو و کافی است. یکی از ضعف های پلتفرم اتم چه در نسل اول و چه در نسل دوم آن، عم پشتیبانی از رمزگشایی و تسریع سخت افزاری در پخش محتوای HD است. البته انویدیا در پلتفرم ION این مشکل را به خوبی برطرف کرده است. این پلتفرم نیز از پردازنده های اتم استفاده می کند. در بازار برخی نت بوک ها مثل سری S12 از Ideapad های لنوو را می توانید پیدا کنید که پلتفرم ION و پردازنده های اتم استفاده می کنند. نت بوک ها به دلیل استفاده از پردازنده های بسیار کم مصرف اتم، معمولا طول شارژ بالایی دارند. در برخی مدل ها مثل مدل ۱۰۰SHA از اسوس، طول شارژ تا حدود ۱۱ ساعت نیز افزایش داشته است.

 

پردازنده های Core 2

 با عرضه چهار هسته ای های Core i7، تقریبا اثری از چهار هسته ای های Core 2 در بازار باقی نمانده و لپ تاپ هایی که با این پردازنده ها پیکربندی می شوند، همگی دو هسته ای هستند. الته ما در مورد دو هسته ای های Core 2 نیز نظر قطعی خود را داده ایم!

Core i5 ها و حتا Core i3ها در هر شرایطی به این پرازنده ها ترجیح داده می شوند. اگر دنبال لپ تاپ بودید و گزینه های متعددی با دو هسته ای های Core i5/i3 و Core 2 را مناسب خود دیدید، مدل هایی که از پردازنده های جدیدتر Core i3/i5 استفاده می کنند باید در ارجحیت قرار گیرند.

اما در بین پردازنده های Core 2 هنوز یک دسته از آن ها هستند که ما به آن ها علاقه زیادی داریم و آن مدل های با ولتاژ بسیار پایین (ULV) است که به صورت SUxx00 نامگذاری می شوند. این پردازنده ها جزو خانواده ۴۵ نانومتری های Penryn با ۳ مگابایت کش L2 بوده و فرکانس عملیاتی آن ها بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ مگاهرتز است. کارایی این پردازنده ها در حد مدل های دو هسته ای های سریع Core 2 سری T5xxx بوده ولی مصرف انرژی بسیار کمی نیز دارند. لپ تاپ های ۱۳ تا ۱۵ اینچ با کارایی بالا و مدت شارژ طولانی، معمولا از این نوع پردازنده استفاده می کنند. UL80Vt از اسوس، یکی از مدل های ۱۴ اینچ سبک (۲ کیلوگرم) و بی رقیب بوده که به این پردازنده ها مجهز است. طول شارژ این مدل به بیش از ۱۲ ساعت نیز می رسد.

پردازنده های TurionII و PhenomII

 شاید کم تر از ۱۰ درصد لپ تاپ های موجود در بازار از پردازنده های ساخت AMD استفاده می کنند. دلیل اصلی این موضوع کارایی پایین تر و مصرف انرژی باالاتر در پردازنده های موبایل AMD در مقایسه با محصولات مشابه اینتل است. احتمالا مزیت عمده پلتفرم موبایل AMD را باید وجود پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر و به خصوص پردازنده های گرافیکی مجتمع بهتر دانست.

دو هسته ای های TurionII پردازنده های اختصاصی AMD برای پلتفرم موبایل این شرکت است. سریع ترین مدل این پردازنده ها، W مدل M660 با فرکانس عملیاتی ۲۷۰۰ مگاهرتز، قدرتی در حد دو هسته ای T7500 از خانواده Core 2 ها دارد. این در حالی است که اینتل حداقل ۲۰ مدل پردازنده دو و چهار هسته ای سریع تر از R7500 در بین محصولات خود دارد.

AMD، همانند پلتفرم دسکتاپ، پردازنده های فنوم ۲ را در پلتفرم موبایل خود نیز جای داده است. فنوم ۲ های موبایل مجموعا شامل هفت مدل دو، سه و چهار هسته ای هستند. این پردازنده ها نیز همانند TurionII ها، در رقابت سرعت و کارایی، از پردازنده های موبایل اینتل عقب افتاده و بهتر است اینگونه بگوییم که حرفی برای گفتن ندارند. به همین دلیل است که که می بینیم AMD سرمایه گذاری زیادی روی پلتفرم موبایل خود به خصوص در بخش پردازنده مرکزی، نکرده است. پردازنده های موبایل اینتل به لحاظ مصرف انرژی نیز برتری قابل توجهی نسبت به محصولات مشابه AMD دارند.

آنچه که تا اینجا برای شما گفتیم، پردازنده های مهم بازار لپ تاپ را کاملا پوشش می دهد. سایر پردازنده هایی که از آن ها نامی برده نشد مثل دو هسته ای های Pentium، AthlonII و Core Dual و تک هسته ای های Athlon Neo، سلرون و سمپرونف محصولات جدیدی نیستند و همگی با آن ها آشنا هستند. الته از خیلی از این پردازنده ها، شاید در ماه های آینده دیگر خبری نباشد و پردازنده های جدیدتر جایگزین آن ها شود. در قسمت بعد به بحث داغ و پرطرفدار پردازنده های گرافیکی در لپ تاپ ها می پردازید پس با ما در روزهای آینده نیز همراه باشید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        21:17 - شنبه 13 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
راهنمایی برای خرید لپ تاپ

لپ تاپ و رایانه قابل حمل این روزها به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده و نقش لپ تاپ در زندگی روزمره امروزی ما انکارناپذیر است. اما خرید یک لپ تاپ مناسب و انتخاب گزینه صحیح سبب می شود همیشه با کمترین خرج بهترین لپ تاپ را داشته باشیم. شرکت سامسونگ راهنمایی را برای خرید لپ تاپ تهیه کرده که در اینجا می توانید متن انگلیسی آن و در این پست متن فارسی آن را مشاهده نمایید. این راهنما به شما کمک می کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

اما پارامترهای زیادی برای خرید یک لپ تاپ مناسب می توان در نظر گرفت که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- قدرت پردازش :

قدرت پردازنده یک لپ تاپ از اصلی ترین پارامترهای ما برای خرید آن است. خرید لپ تاپ با پردازنده ای قوی و مناسب سبب می شود تا مدت زمان زیادی شما از خرید لپ تاپ بعدی بی نیاز باشید. با توجه به اینکه پردازنده لپ تاپ را نمی توان ارتقاء داد پس اصلی ترین گزینه , همین است. لپ تاپ سری RF سامسونگ با پردازنده های Core i5 (۲٫۶۶ GHz, 3 MB) با توجه به قیمت و قدرت گزینه مناسبی‌ست که سامسونگ آن را به شما پیشنهاد می کند. به شخصه هم اکنون لپ تاپ های کور آی فایو و کور آی سون مقرون به صرفه تر هستند و اگر به دنبال خرید لپ تاپ هستید حتما یکی از این دو گزینه را برای پردازنده انتخاب نمایید.

 

کارت گرافیک :

از دیگر بخش های مهم یک لپ تاپ کارت گرافیک آن است. این سخت افزار هم در لپ تاپ قابل ارتقاء نیست و شما در ابتدای خرید باید دقت زیادی در آن انجام دهید. مسئله مهم این است که اگر لپ تاپ خود را برای انجام بازی نمی خواهید نیازی به خرید یک لپ تاپ با کارت گرافیک خیلی قوی نیست چون این کار فقط مصرف باتری شما را بالا می برد. هرچند خیلی از لپ تاپ های مدرن امروزی دارای دو کارت گرافیکی هستند که در مواقع مصرف در حالت سنگین کارت گرافیک قوی تر و در مواقع مصرف در حالت سبک کارت گرافیک ضعیف تر فعال شده تا مصرف باتری کم تر شود. لپ تاپ های سری RF سامسونگ با کارت گرافیک nVIDIA GeForce GT330M امکان انجام بازی های سه بعدی و پخش فیلم های HD را  با حداکثر شفافیت و کمترین میزان مصرف انرژی و باتری به شما می دهد.

قابلیت لذت بردن :

اما لذت بردن از لپ تاپ از دیگر پارامترهای مهم آن است . اینکه شما از خریدتان راضی و بعد از هربار کار با آن از آن لذت ببرید . در این امر پارامترهای مهمی دخیل است که برای مثال می توان به کیفیت صفحه نمایش , کیفیت بلندگوها , کیفیت ساخت بدنه و قطعات , دارا بودن پورت های مختلف برای ارتباط با دستگاه ها , قابلیت پخش دیسک های بلوری و … اشاره کرد. بنابراین لپ تاپی که شامل این پارامترها باشد به شما حین کار لذت می دهد, لذت سالم البته ! اما لپ تاپ های سری RF سامسونگ تمامی پارامترهای ذکر شده را در اختیار شما قرار می دهد . این لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش ال ئی دی با کیفیت بالا بوده و با دارا بودن اسپیکرهای قوی لحظات خوبی را برای شما مهیا می سازد.

طراحی و قابلیت حمل و نقل :

لپ تاپ در واقع مهم ترین پارامترش قابلیت  حمل و نقل بودن آسان آن است . وقتی لپ تاپی بالای ۳ کیلوگرم وزن داشته باشد طبعا قابلیت حمل و نقل خود را از دست می دهد مگر اینکه خریدار دوست داشته باشد از آن برای قوی تر کردن ماهیچه بازو و پشت بازوی خود استفاده کند ! فرض کنید می خواهید لپ تاپ خود را به کلاس درس ببرید در اینجا ما به یک لپ تاپ دارای ضخامت کم و وزن سبک نیاز داریم تا آن را سریعا داخل کیف خود قرار داده و به کلاستان ببرید. نکته ای که در طراحی لپ تاپ های سری جدید سامسونگ دیده می شود ضخامت کم و وزن سبک آن ها در کنار کارایی بالاست که سبب می شود این لپ تاپ ها قابلیت حمل و نقل بالایی داشته باشند.

 

طراحی از دیگر بخش های مهم یک لپ تاپ هست که باعث می شود شما و دیگران به آن محصول جذب شوید . اکثر شرکت های جدید من جمله سامسونگ از جدیدترین متدها برای طراحی خود استفاده می کنند تا با بهترین قطعات شیک ترین محصول را در اختیار شما قرار دهند. استفاده از آلمینیوم در طراحی بدنه لپ تاپ های سامسونگ را می توان از این پارامترها نام برد که علاوه بر زیبایی سبب می شود خط و خش روی لپ تاپ شما مشخص نشود.

به طور کلی در لپ تاپ ها هارد دیسک و رم را می توان ارتقاء داد و می توان روی این موارد وسواس کمتری نشان داد اما در حال حاضر یک لپ تاپ با هارد حداقل ۳۲۰ گیگابایت و رم ۴ گیگ قطعا تمامی نیازهای شما تا چند سال آینده به عنوان یک کاربر معمولی تامین خواهد کرد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        16:46 - سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:لپ تاپ,        بازديد :              
جدول مشخصات فني
نام نوت بوك نوت بوک

APPLE MD 318 LZ/A
پردازنده
نوع پردازنده QAUD-CORE I7
سرعت پردازنده 2.2 گيگاهرتز
حافظه Cache 6 مگابایت
سرعت Bus  
حافظه
حافظه RAM 4 گيگابايت
نوع حافظه RAM DDR3
هارد ديسك 500 گيگابايت
درايو نوري DVD RW
صفحه نمايش
اندازه صفحه نمايش 15.4 اينچ LED
ساير مشخصات
كارت گرافيكي ATI 512
سيستم عامل MAC
وزن 2.5 کيلوگرم
ساخت چين
ساير امكانات Webcam + Bluetooth +  Wifi
   
گارانتی

يک ساله جی کالا

هديه جی کالا

مجموعه نرم افزاریNANO DVD شامل صدها نرم افزار پرکاربرد و ده ها بازی جذاب

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        21:17 - سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
ویندوز

ویندوز ۸

کار ویندوز ۸ به وجود آوردن اتحاد است . مایکروسافت با رابط کربری Metro UI جدیداش قصد دارد تا تلفن های هوشمند

و ایکس باکس و تبلت ها و PC ها را یک پارچه کند و اتحادی را به وجود آورد . نسخه بتا این سیستم عامل به زودی

از ماه فوریه سال آینده عرضه می شود و نسخه نهایی ویندوز ۸ پاییز در دسترس همگان خواهد بود .

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:47 - سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
گالاکسی S III

دیگر محصولی که جزو پر انتظار ترین ها می باشد نسخه جدید تلفن هوشمند سامسونگ گالاکسی S III می باشد .

شایعات حاکی از آن است که نسخه جدید این تلفن هوشمند نسبت به قبل قدرتمند تر  و بهتر ظاهر خواهد شد .

حتی شایعاتی از مشخصات گالاکسی S III منتشر شده است که می توانید در زیر بخوانید .

۱- صفحه نمایش: اندازه ۴٫۶ اینچ لمسی خازنی Super Bright AMOLED Plus 3D  با ( ۱۶٫۹ میلیون رنگ) و پشتیبانی از

رزولوشن WQXGA یعنی (۲۵۶۰*۱۶۰۰)

۲- پردازنده : پردازنده دو هسته ای  ۲٫۰GHz مدل ARM’s Cortex A15

3- حافظه رم: ۲GB

۴- حافظه داخلی: ۱۶GB

۵- دوربین: دوربین  ۸٫۱ مگاپیکسلی با دو فلش LED و دوربین دوم ۲ مگاپیکسل

۶- وزن: بیان نشده

۷- اندازه: بیان نشده

۸-سیستم عامل : Android ورژن Ice-cream Sandwich

۹- باتری : بیان نشده

۱۰- دیگر امکانات: بیان نشده

۱۱- قیمت: بیان نشده

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:44 - سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
PlayStation Vita

پلی استیشن ویتا ( PlayStation Vita )

نسل بعدی کنسول بازی قابل حمل سونی . PS Vita نیز از آن دستگاه های پر انتظار این لیست می باشد که از ۲۲ فوریه

سال ۲۰۱۲ میلادی وارد بازار ایالات متحده و اروپا می شود . کنسولی که دارای کنترلر های آنالوگ ، پد لمسی ، صفحه

نمایش لمسی و گرافیکی خیره کننده که رقیب پلی استیشن ۳ می باشد .

نسخه Wi-Fi آن ۲۴۹ دلار قیمت گذاری شده است و نسخه Wi-Fi\3G آن ۲۹۹٫۹۹ دلار قیمت دارد .

به نظر می رسد که پی اس ویتا پتانسیل این را دارد تا سونی را دوباره به اوج برساند . شرکت سونی در سال های اخیر

درخشش خود را در بازار تلفن همراه از دست داده است .

 

نیکون D800

شرکت نیکون قصد داشت در سال ۲۰۱۱ دوربین فول فریمی را عرضه کند ، اما به دلایلی عرضه نشد . حال شایعاتی جدیدی

شکل گرفته است که نیکون قصد دارد این وربین را در سال ۲۰۱۲ با سنسور ۳۶ مگاپیکسلی معرفی کند .

پیش بینی شده است که اگر این دوربین حقیقت داشته باشد قیمت آن حدود ۳۰۰۰ دلاری خواهد بود . اطلاعات بیشتری

هنوز در دسترس نیست .

کانن ۵D Mark III

مانند نیکون D800 شرکت کانن نیز قصد داشت مدل فول فریم EOS 5D Mark II را در سال ۲۰۱۱ معرفی کند ، اما به دلیل

حوادثی که اخیرا رخ دادند مانند سونامی و زلزله زاپن و سیلی که در تایلند اتفاق افتاد این امر به تعویق افتاد .

نام گذاری آن به فرم فعلی ۵D Mark II خواهد بود و انتظار می رود حدود قیمت آن ۲۵۰۰ دلار باشد .


     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:43 - سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
سامسونگ از سری ۵ لپ تاپ های WiFi کروم بوک خود پرده برداری کرد

 

کاربران عزیز از این لحظه به بعد اخبار به صورت روزانه و حداکثر ده خبر در روز منتشر خواهد شد .

سامسونگ از سری ۵ لپ تاپ های خود پرده برداری کرد . این سری کروم بوک بوده و فقط دارای امکان ارتباط از طریق WiFi

است و در دو رنگ سفیدو سیاه با قیمت ۳۴۹ دلار به فروش خواهد رسید سیستم عامل این لپ تاپ آخرین نسخه سیستم

عامل گوگل ، کروم بوده که اخیرا بروزرسانی جزئی داشته است .

مشخصات سخت افزاری این کروم بوک را می توان به صفحه نمایش ۱۲٫۱ اینچی با وضوح ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل از نوع LCD ،

پردازنده دو هسته ای اتم اینتل ، دو پورت USB و یک کارت خوان اشاره کرد البته WiFi را هم نباید از قلم انداخت .

کروم بوک WiFi های سامسونگ از هم اکنون قابل تهیه کرد هستند و قیمت این کروم بوک ها در آمریکا ۳۴۹ دلار می باشد .

به نظر شما این لپ تاپ ها چه مزیت هایی دارند ؟ نظر خود را در مورد این کروم بوک ها با ما به اشتراک بگذارید .

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:37 - سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
چگونه یك لپ تاپ مناسب انتخاب كنیم؟

لپ تاپ های امروزی حتی از قدرتمندترین كامپیوترهای دیروزی نیز قویتر هستند. البته سبكی و زیبایی آن ها را هم نباید نادیده گرفت و به همین دلایل است كه بسیاری افراد ترجیج می دهند به جای استفاده از كامپیوتر از یك لپ تاپ استفاده كنند. اگر شما هم به فكر خرید لپ تاپ هستید به نكات زیر توجه كنید:

قدم 1:
در مورد كامپیوتر های خانگی اطلاعات كافی داشته باشید چون این اطلاعات حتماً برای انتخاب لپ تاپ به شما كمك می كند.

قدم 2 :
لپ تاپ را در مغازه انتخاب كرده و در صورت امكان آن را از بسته بندی خارج كنید. لپ تاپی را انتخاب كنید كه مستحكم و بادوام، اما نه سنگین باشد.

قدم 3 :
صفحه كلید آن را امتحان كنید. از آنجائیكه هرگز نمی توانید صفحه كلید یك لپ تاپ را عوض كنید باید با آن راحت باشید. آن را روی میز و روی پای خود امتحان كنید.

قدم 4 :
بخش های جهت نمایی (مثل صفحه لمسی) را حتماً امتحان كنید چون كاركردن با برخی از آنها بسیار سخت است. شما همیشه می توانید از یك موس خارجی استفاده كنید اما به یاد داشته باشید در صورت جابجایی زیاد استفاده از قطعات خارجی چندان عاقلانه نیست.

قدم 5 :
در مورد گرم شدن كامپیوتر همگام استفاده از آن و مقدار این گرما اطمینان حاصل كنید چون استفاده از آن روی پا به این عامل مهم بستگی دارد.

قدم 6:
به سایز و وضوح صفحه نمایش دقت كنید. صفحه نمایش های LCD لپ تاپ ها می توانند سایزی بین 13 تا 21 اینچ داشته باشند و وضوح آنها می تواند بین 800x600 پیكسل تا 1600x1200 پیكسل متغیر باشد. هرچه پیكسل صفحه نمایش بیشتر باشد تصاویر روی صفحه نمایش پویاتر خواهد بود. صفحه نمایش را در نورهای مختلف امتحان كنید چون صفحه نمایشی كه در نور معمول اتاق بسیار عالی است ممكن است در نور بیشتر یا كمتر بسیار بد باشد.

قدم 7 :
لپ تاپی انتخاب كنید كه حداقل 2 پورت USB2، و یك پورت Firewire داشته باشد چون به وسیله این پورت ها می توانید به قطعات جانبی مثل دوربین، تلفن یا آی پاد متصل شوید.

قدم 8 :
اطمینان حاصل كنید كه لپ تاپ شما به كارت وایرلس(برای اتصال بی سیم) و بلوتوث مجهز است. چرا كه این روزها بسیاری از قطعات جانبی مثل موبایل ها به بلوتوث مجهزند و به این ترتیب ارتباط با آنها آسان خواهد بود.

قدم 9 :
مطمئن شوید كه لپ تاپ مورد نظر DVD Burner (كپی كننده DVD) دارد به این ترتیب می توانید به راحتی نسخه های پشتیبان از مدارك فایل های موسیقی و عكس های خود را داشته باشید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        21:15 - یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
جونم لپ تاپ!!!!!!!

 
چطور لپ تاپ ها کار می کنند؟  
 
 
 
 
     
     

محبوب شدن لپ تاپ ها در بین افراد عجیب به نظر می رسد.

این حقیقت که لپ تاپ ها با خواص زیادی که دارند از جهاتی نیز از رایانه های رومیزی کم می آورند باعث می شود که همه افرادی که هر روز با رایانه سر و کار دارند در مورد بهتر بودن آنها نسبت به رایانه های رومیزی شک کنند.

درست است که لپ تاپ ها قابل حمل هستند، باطری کمتری احتیاج دارند و سر و صدای کمتری نسبت به انواع رایانه های رومیزی تولید می کنند اما از سوی دیگر گفته می شود که لپ تاپ ها معمولا گرافیک و بلندگوهای بسیار ضعیفی دارند.

این تفاوت ها ممکن است به ظاهرا جزئی بیایند اما برای مصرف کننده ای که هر روز ساعت ها با آن سروکار دارد بسیار مشخص است.

لپ تاپ ها در حالت کلی نسبت به رایانه های رومیزی قیمت بیشتری دارند. اما در عین حال، کاهش قیمت آنها هم پس از ارائه شدن مدل های جدیدتر حیرت انگیز است. اولین بار در ماه می سال ۲۰۰۵ بود که رکورد فروش لپ تاپ ها در مقابل رایانه های رومیزی شکسته شد و سازندگان رایانه های رومیزی پذیرفتند که محبوبیت لپ تاپ ها بیش از پیش شده است.

حال اینکه چطور ممکن است تمامی آن سخت افزارهایی که در رایانه های بزرگ رومیزی وجود دارد همگی در یک لپ تاپ کوچک جا بگیرد توضیحات مفصلی می طلبد. در حالت کلی لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی سخت افزار و نرم افزارهای بسیار مشابهی دارند. اما تفاوت اصلی در آن است که چطور این سخت افزار در محیطی کوچک کنار هم قرار می گیرند.

● اجزای لپ تاپ:

رایانه رومیزی تشکیل شده اند از : مادربورد,کارت ویدئو, هارد درایو و چندین قطعه دیگر که همگی در جعبه بزرگی که اصطلاحا "کیس" گفته می شود جا می گیرند. صفحه نمایش و صفحه کلید هم که با استفاده از سیم یا بدون سیم به "کیس ها" متصل می شوند و چه بخواهید و چه نخواهید فضای زیادی از میز در نهایت به خاطر انبوه سیم های متصل شده به این دستگاه رومیزی گرفته می شود.

لپ تاپ ها بسیار کوچکتر و سبکتر از رایانه های رومیزی هستند و اولین چیزی که در آنها به چشم می خورد صفحه تایپ آنهاست که حتی آن هم از انواع رومیزی بسیار کوچکتر است. به خاطر کوچک بودن اندازه لپ تاپ ها وسایل سخت افزاری این نوع رایانه باید سه خاصیت داشته باشد.

۱) در محل کوچکی جا شود.

۲) باتری را به شکل کنسروی مصرف کند

۳) گرمای زیادی تولید نکند

معمولا بسته به بهتر بودن نوع این سخت افزارها و اینکه تا چه حد سه خاصیت بالا را دارند , قیمت لپ تاپ ها تفاوت می کند. گران و یا ارزان بودن لپ تاپها دقیقا بستگی به همین سه خاصیت دارد.

● پردازشگر:

"سی پی یو" رایانه شما با سیستم عامل همکاری می کند تا رایانه شما به بهترین شکل کار کند و در واقع آن را کنترل می کند و به شکل مغز رایانه شماست.

معمولا این سی پی یوها حرارت زیادی تولید می کنند و به خاطر همین موضوع است که در رایانه های رو میزی فضای زیادی به فن و خنک کننده ها اختصاص داده می شود.از آنجایی که در لپ تاپ ها چنین امکانی وجود ندارد بنابراین سی پی یو در آنها:

۱) در ولتاژ کمتر کار می کنند:

معمولا با پائین بودن ولتاژ در لپ تاپ ها پردازشگر آرامتر کار می کند تا گرمای کمتری تولید کند. بسیاری از لپ تاپ ها زمانی که به برق متصل باشند در ولتاژ بالا هم کار می کنند.

۲) سوکت ها و سنجاقها و گیره های متصل به "مادر بورد" معمولا جای زیادی می گیرد. در انواع لپ تاپ ها این سوکتها به طور کامل برداشته شده است. به همین خاطر است که معمولا در لپ تاپ ها برداشتن پردازشگر از مادر بورد امکان پذیر نیست.

۳) حالت آرامش و خواب دارد:

زمانی که لپ تاپ شما استفاده نمی شود و برای مدتی شما آن را روشن گذاشته واز آن دور شده اید رایانه و سیستم عمل به شکلی با هم کار می کنند که سرعت "سی پی یو" شما کاهش پیدا کند.

● فن و خنک کننده:

لپ تاپ ها معمولا فن های بسیار کوچکی دارند و لوله های بسیار باریکی در آنها تعبیه شده است که گرما را از سی پی یو بیرون می برد. این ابزار معمولا در لبه لپ تاپها ساخته می شوند تا مسیر خارج شدن گرما کوتاه شود.

● حافظه :

حافظه لپ تاپ می تواند به خاطر آرام کار کردن پردازشگرها مورد مطالعه بیشتر قرار بگیرد. در برخی از لپ تاپ ها حافظه را در نزدیکی سی پی یو قرار می دهند تا دسترسی به اطلاعات سریعتر باشد. برخی هم در محل های بزرگتر جا می گیرند تا اطلاعات در سطح پردازشگر و "مادر بورد" سریعتر حرکت کند.

همچون رایانه های شخصی،لپ تاپ ها هم "هارد دیسک" داخلی دارند که سیستم عامل و فایلهای اطلاعاتی را نگهداری می کند. در لپ تاپ ها اندازه این هارد دیسک ها بسیار کوچکتر از حالت عادی است و چرخش آن آرامتر است که سبب ایجاد گرمای کمتر و اتلاف باتری می شود.

● صدا و تصویر:

قسمت گرافیکی در واقع یک پردازشگر کوچک است که عملیات پخش تصویر را انجام می دهد. این قسمت نیز گرمای زیادی تولید می کند. در بیشتر لپ تاپ ها قسمت گرافیکی در مادر بورد واقع شده و یا آنکه به شکل خاص برای استفاده از لپ تاپ ها با سایزهای کوچک ساخته می شود.

آنچه به طور یقین ثابت شده این است که گرافیک در لپ تاپ ها از رایانه های شخصی ضعیف تر است اما استفاده کنندگان معمولا متوجه این موضوع نمی شوند.

صفحه نمایش در لپ تاپ ها معمولا ۱۲ تا ۱۷ اینچی هستند و انواع گوناگونی دارند که هر روزه با اختراع انواع جدید تفاوت می کنند.

● انرژی :

لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی هر دو با برق کار می کنند. هر دو باتری دارند تا بتوانند ساعت و تاریخ را به طور مرتب بروز کنند. بر خلاف انواع رومیزی، لپ تاپ ها می توانند با استفاده از باتری و بدون برق چندین ساعت روشن بماند که البته به نوع باتری بستگی دارد..

باتری های مختلفی برای انواع لپ تاپ ها استفاده می شود که بستگی به قیمت شان متنوع هستند. بسیاری از سازندگان باتری ها مدعی اند که باتری ها تا ۵ ساعت مداوم کار می کنند. اما این موضوع دقیقا بستگی به آن دارد که از لپ تاپ چه استفاده ای می شود.

● تاریخچه لپ تاپ:

حدود سال ۱۹۷۰ "آلان کی" مردی که در شرکت زیراکس کار می کرد تصمیم گرفت رایانه ای بسازد که بدون احتیاج به انواع سیم کار کند. این نوع رایانه گرچه هرگز مشهور نشد اما اولین جرقه ای بود که باعث شد فکر ساخت لپ تاپ ها به انسان خطور کند.

سال ۱۹۷۹ اولین رایانه قابل حمل ساخته شد. این رایانه ۳۴۰ کیلو بایت حافظه داشت و "ناسا" آن را که حدود ۸۰۰ دلار قیمت داشت و سنگین بود را برای پروژه های فضایی به کار گرفت.

این لپ تاپ به عنوان اولین نوع رایانه قابل حمل معرفی شد تا اینکه در سال ۱۹۸۶ شرکت آی بی ام اولین لپ تاپ حرفه ای را وارد بازار ساخت که ۲۵۶ کیلو بایت حافظه داشته و دو درایو دیسکت فلاپی با صفحه نمایش تخت داشت و مودم داخلی برای آن تعبیه شده بود.

این لپ تاپ حدود ۵.۴ کیلوگرم وزن داشت و به قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش می رسید توانست نام خود را به عنوان اولین لپ تاپ ثبت کند.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        17:57 - شنبه 22 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
راھکارھا و ترفندھای افزایش عمر باتری لپ تاپ شما:

 

در ابتدای زمان خرید لپ تاپ مورد نظر ، معمولا باتری نو دارای مقداری انرژی اولیه است ، این میزان شارژ به این دلیل است که در دراز مدت و نگھداری طولانی به مرور زمان به صفر برسد .

چون برخی از محصولات تولید شده ممکن است ھفته ھا و یا ماھھا در انبار باقی بمانند و این باعث تخلیه انرژی بر اثر مقاومت داخلی باتری می شود . اگر باتری نو ھیچ انرژی ذخیره شده ای نداشته باشد ، نگھداری طولانی مدت آن ، باعث صدمه به سلولھای باتری می شود .

شما پس از خرید لپ تاپ ھمین مقدار شارژ اولیه را استفاده کنید و در صورتی که باز نیاز به باتری داشتید شارژ مجدد را انجام دھید .

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        15:19 - چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
نحوه دانلود درايورها




جهت دانلود درايور لپ تاپ مورد نظر خود پس از مراجعه به سايت توليدكننده حتماً دقت فرماييد كه درايور را براي

سيستم عامل مورد نظر تهيه نماييد و به 32بيت و 64 بيت بودن نسخه ويندوز نيز توجه نماييد.

توجه: در مورد لپ تاپ هاي قديمي ممكن است درايور نسخه هاي جديد سيستم عامل ويندوز موجود نباشد و در مورد

لپ تاپ هاي جديد نيز ممكن است درايور براي نسخه هاي قديمي ويندوز موجود نباشد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        15:19 - چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
نكاتي كه قبل از خريد لپ تاپ بايد بدانيد


راهنماي خريد لپ تاپ1- قابليت حمل و نقل (portability)
امروزه لپ تاپ ها تركيبي از كامپيوتر و امكانات شبكه بي سيم به صورت يك بسته قابل حمل هستند. وزن بسياري از لپ تاپ ها زير 2.8 كيلوگرم هستند و لپ تاپ هاي فوق سبك وزني در حدود 1.5 كيلوگرم دارند. اين مدل هايي كه به صورت سبك وزن طراحي شده اند مناسب سفر و جابجايي آسان در محل كار و منزل مي باشد.
 
راهنماي خريد لپ تاپ2- اندازه صفحه نمايش (Display Size)
اندازه صفحه نمايش در لپ تاپ ها معمولاً از 11.6" در مدل هاي فوق سبك شروع شده و تا 18" در بعضي لپ تاپ هاي مخصوص سرگرمي ادامه پيدا مي كند. براي مشاهده آسان، خيلي ها يك لپ تاپ 14.1" را ترجيح مي دهند. اما توجه داشته باشيد كه اندازه صفحه نمايش يك فاكتور اساسي در وزن لپ تاپ ها به شمار مي رود.

راهنماي خريد لپ تاپ3- پردازنده (cpu)
پردازنده مغز كامپيوتر است. تاثير موثري در سرعت و كارايي دستگاه شما و همچنين قيمت دستگاه شما خواهد داشت. قدرت پردازنده براي كساني كه از لپ تاپ خود به عنوان كامپيوتر شخصي(pc) اصلي و آن هايي كه براي كارهاي چندرسانه اي(multimedia) و بازي استفاده مي كنند حياتي است.

راهنماي خريد لپ تاپ4- حافظه (RAM)
يك حافظه فيزيكي كه كامپيوتر براي اجراي برنامه ها و سيستم عامل از آن استفاده مي كند. بنابراين مستقيماً روي سرعت و كارايي دستگاه شما اثر مي گذارد.


راهنماي خريد لپ تاپ
5- هارد (Hard)
گنجايش يك هارد ديسك درايو نمايانگر اين است كه چند گيگابايت(GB) اطلاعات اكترونيكي (مثل فايل ، برنامه ، عكس، آهنگ، و فيلم) مي تواند روي هارد ذخيره شود. مقدار هاردي كه شما نياز داريد بسته به اينكه از لپ تاپ خود چه استفاده اي خواهيد كرد بستگي دارد. مصارف معمول نياز به فضاي نگهداري زيادي ندارد ولي در صورتي كه مي خواهيد لپ تاپ خود را پر از عكس، آهنگ،‌ فيلم و بازي كنيد نياز به فضاي زيادي خواهيد داشت.

راهنماي خريد لپ تاپ6- كارت گرافيك (Grapgic Card)
اگر شما از علاقمندان به بازي هاي روز و محبوب مي باشيد يا از كاربران حرفه اي نرم افزارهاي گرافيك 3 بعدي مي باشيد، دنبال لپ تاپي بگرديد كه داراي كارت گرافيكي اختصاصي باشد كه كارايي بهتري از كارت هاي onboard دارند. توجه داشته باشيد كه رم بالاي كارت گرافيك فقط در بازي هاي سه بعدي كه داراي بافت هاي پيچيده مي باشند در رزولوشن هاي بالا كاربرد دارد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        1:12 - چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
لپ تاپ محکم و ضد ضربه ( تصویری)

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که واقعا لپ تاپ استحکام کافی را دارد یا خیر ؟

آیا از لپ تاپ در کارگاهها ، مزارع ، کاربردهای صنعتی و در کل شرایط سخت میتوان استفاده کرد ؟

بهترین لپ تاپ و مستحکم ترین لپ تاپی که تا کنون ایجاد شده ، کدام است  ؟

 

در پاسخ باید گفت که برخی مدلهای لپ تاپ دارای استحکام فوق العاده ای می باشند و در همه شرایط میتوان از آنها استفاده کرد .

سری لتیتیود دل (DELL Latitude)  جزو مستحکم ترین لپ تاپ ها هستند که در فروشگاه سایت p30p30 نیز به فروش می رسند .

برای اطمینان بیشتر ، یک مدل از این لپ تاپ ها بصورت تصویری مورد آزمایش قرار گرفته است که بسیار جذاب و جالب می باشد .

سایت ZDNet Netherland یک لپ تاپ Dell مدل ATG Latitude را که برای کار در محیط های پر مخاطره و آسیب پذیر ساخته شده را در مقابل شرایط مختلف آزمایش کرده. که مراحل این آزمایش را میبینید :


     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        1:4 - چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
درباره لپ تاپ هایی که عنوان (dual core) را دارند!!!!

هر پردازنده اي که از دوهسته پردازشي (Core) تشکيل شده باشد را دوهسته اي (Dual Core) خطاب مي کنند .

خيلي طبيعي و بديهي است که سر آدمي که اطلاع ندارد کلاهي گذاشته يا برداشته شود. مثال بارز اين ماجرا به لپ تاپ هايي مربوط مي شود که از پردازنده هاي دوهسته اي استفاده مي کنند. در بازارهاي جهاني دوگونه لپ تاپ با پردازنده دوهسته اي با نام هاي Dual Core وCore 2 Duo عرضه مي شود که در ظاهر اختلاف مختصري با هم دارند اما به قيمت ها که نگاه مي کنيد تفاوت ها بيشتر جلوه مي کنند. از اين رو در اين فرصت قصد داريم مختصري در اين باب صحبت کنيم تا آنهايي که نگاه درستي بدين ماجرا ندارند، بدانند که داستان از چه قرار است و بس.

پردازنده هاي Dual Core
شايد مي دانيد پردازنده هاي کنوني بازار از يک هسته تا چهار هسته را شامل مي شوند. بين مدل هايي که در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار دارد با مدل هايي که به طور اختصاصي در دسک تاپ ها مورد بهره برداري واقع مي شود تفاوت هايي وجود دارد که اصلي ترين آن به ميزان مصرف انرژي مربوط مي شود.
اين را هم گفته باشم که پردازنده هاي مخصوص لپ تاپ يا تک هسته اي هستند يا دوهسته اي و مدل هاي سه هسته اي و چهارهسته اي در اين وادي يافت نمي شوند. اين را هم بگويم که چندين سال پيش رسم بود که از برخي پردازنده هاي مخصوص دسک تاپ روي لپ تاپ ها نيز استفاده مي شد که اين رويه شکرخدا در روزگار ما در حال فراموشي است.
اما هر پردازنده اي که از دوهسته پردازشي (Core) تشکيل شده باشد را دوهسته اي (Dual Core) خطاب مي کنند از اين رو اين اصطلاح Dual Core به نوعي اصطلاحي عام است که شامل مدل هاي دوهسته اي Intel، AMD و حتي VIA مي شود.
مشکلي که در ابتداي صحبت بدان اشاره کردم از همين جا نشأت مي گيرد چراکه اين شرکت Intel از دو نوع مختلف پردازنده دوهسته اي در لپ تاپ ها استفاده مي کند. در واقع Intel مثل هميشه زرنگي کرده و عنوان عام Dual Core را به مدل Pentium چسبانده است. به بيان ديگر اگر روي بدنه لپ تاپ عنوان Intel Dual Core قيد شده بود، بدانيد که با يکي از مدل هاي Pentium Dual Core طرف هستيد. مدل هاي اين خانواده با T2060، T2080، T2130 و همچنين T2310، T2330، T2370، T2390، T2410، T3200 و T3400 نامگذاري شده اند. قرار است مدل جديد Pentium T4200 نيز به زودي در لپ تاپ ها استفاده شود.
موضوع اين نوشتار دلالت بر ضعف اين پردازنده ها ندارد اما بر اين موضوع تاکيد دارد که مواظب باشيد آنها را به جاي پردازنده هاي Core 2 Duo نخريد.
قيمت لپ تاپ هايي که از اين خانواده پردازشي استفاده مي کنند به طور معمول بين مدل هاي Celeron و Core 2 Duo قرار دارد و استفاده از آن به صراحت مطلوب تر از مدل هايي است که از شبه پردازنده هاي Celeron بهره مي برند.
اين را هم بگويم و ختم کلام که
در ليست نام مدل هايي که در بالا بدان اشاره شده است هر چه به انتهاي ليست نزديک شويد با مدل هاي قوي تر مواجه خواهيد شد و توصيه مي کنم بي خيال سه مدل اول شويد.

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:49 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
در مورد نمایش گر لپ تاپ چه میدانید؟؟؟؟

از جمله معیارهای مهم در انتخاب لپ‌تاپ‌ها، اندازه و Resolution صفحه نمایش آن است که با توجه به نیازهای کاربران طبقه بندی شده است. امروزه می‌توان صفحه‌ نمایش نوت‌بوک‌ها را از نوع اکتیو ماتریکس (Active Matrix) دانست که به نوعی با گونه Passive Matrix مقایسه ‌می‌شود. صفحه نمایش‌های LCD بسیار نازک هستند و قطر آنها در اکثر اوقات نیم اینچ است که نسبت به مدل‌های قدیمی CRT، مزایای فراوانی دارد. notebook-all-in-one.jpg

یکی از این  را می‌توان در مصرف پایین‌تر برق دانست که یک تفاوت چشم‌گیر بین این دو در مصرف انرژی وجود دارد. در صفحه نمایش‌های تخت (LCD)، نیرو به سمت صفحه پرتاب می‌شود و در این بین نیاز به نور پس زمینه (Backlight) است تا صفحه روشن شود و نور لازم را به‌دست آورد. نور پس زمینه باید روشنایی صفحه را در هنگام مشاهده صفحات سیاه، تامین کند.


 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:49 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
اندازه لپ تاپ‌ها و رابطه آن با صفحه نمایش!!!!

فناوری‌هایی مانند self-illuminating نیز به کار رفته است تا روشنایی صفحه را تامین کند. یک نوت بوک با صفحه نمایش 15.6 اینچی، دارای قطر بیشتری نسبت به یک نوت بوک با صفحه نمایش 12 یا 14 اینچی است و همین امر تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند. اندازه نوت‌بوک‌ها با توجه به سایز صفحه نمایش تغییر می‌کند و هر چه صفحه بزرگتر باشد طبیعتا نوت بوک بزرگ تر می‌شود. اگر یک نوت‌بوک با صفحه نمایش بزرگ انتخاب کنید نمی‌توانید احساس چندان خوبی در شرایط مختلف و به خصوص در هنگام جابه‌جایی‌ها داشته باشید زیرا حمل و نقل را به شدت دشوار می‌کند و اگر اندازه صفحه نمایش بالای 15 اینچ باشد شاید نیاز باشد برای جابه‌جایی هر دو دست خود را به کار ببرید.

 

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:49 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              

لينک دوستان
قالب سبز

sargarmi

موزیک-سرگرمی و کشتی کج

تبسم

دل نوشته های یک دختر تنها

بزرگترین پایگاه تفریحی و ی ایرانی

هرچی تو دوست داری

سایت تخصصی برق وروستای راوه

SEVEN FILME

نرم افزار های توپ اندروید

عاشقانه ها

دانلود كده آچار فرانسه

جوک بد !!!

.::جم دانلود::.

رزمی(کانگ فو توا)

ردیاب خودرو


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ برتر(20وبلاگ) و آدرس 20veblog.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






لينک هاي روزانه

امكانات وبلاگ

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 155567
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

--> ابزار وبلاگنویسی